Proiectul isi propune sa continue demersul inceput de criticul literar in urma cu mai bine de 15 ani printr-o transformare a emisiunii si adaptare a ei la mediul online. Prin noile canale de distributie, emisiunea va deveni mult mai accesibila segmentului de public tanar, cartile fiind alese in consecinta.

In cadrul emisiunii, Dan C. Mihailescu va prezenta titluri valoroase aparute in Romania. „Lasam la o parte marketing-ul, copertele atragatoare ale cartilor care, deseori, sunt pur si simplu slabe, axandu-ne pe volume de calitate”, spune el.

„Cartea de la ora 5 vizeaza acea familiaritate deopotriva tandra si picanta, mustos ludica, dar si intens responsabila, ce caracterizeaza traditionala ora a ceaiului britanic. Daca pana acum am preferat maniera catedrei, ori a vitrinei, adevarata miza o vad acum pe interactiunea cu cititorii. Vazand, citind si facand”, spune Dan C. Mihailescu, in stilul sau propriu.

„Ne dorim ca emisiunea sa intre in rutina utilizatorului de internet, astfel incat momentul zilnic de cultura sa devina la fel de firesc ca orice alta activitate”, declara Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Citeste si:

Pe toate cele trei platforme (site, Facebook si YouTube) vor fi publicate zilnic materiale video de 5 minute, in cadrul carora Dan C. Mihailescu va prezenta cititorilor cate o carte, iar in unele zile va avea un invitat special. Filmarile se vor face chiar la el acasa. „Cum sa nu iti placa? Te simti ca un lord!”, spune el, glumind.

Pasionatii de lectura vor putea alege in fiecare saptamana o carte pe care sa o puna in discutie, vor posta recenzii proprii si vor discuta liber despre recomandari sau preferinte de lectura. Pentru o mai mare interactiune cu cititorii, proiectul online va avea si o componenta offline: intalniri periodice in cadrul carora vor dezbate preferinte de lectura sau noutati editoriale.

Proiectul continua demersul eMAG de a investi in educatie si in promovarea valorilor autentice. Printre proiectele Fundatiei eMAG se regasesc „Hai la Olimpiada!”, prin care sunt promovati elevii care obtin rezultate la olimpiadele scolare, „Noua ne pasa”, program care sustine elevii defavorizati si „140 de batai pe minut”, proiect care promoveaza practicarea sportului si avantajele unui ritm de viata echilibrat.

CEO-ul eMAG spune ca nu urmareste sa castige bani de pe urma proiectului, platforma neavand reclame la eMAG si nici link-uri catre site. „Intr-adevar, pe termen mediu si lung, speram sa promovam cartile din biblioteca noastra virtuala, dar sub nicio forma nu este acesta scopul principal”, spune Iulian Stanciu.