Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Ideea realfoods.ro a aparut in urma cu patru ani, plecand de la observatia ca retailul alimentar promoveaza doar pret scazut, iar un segment important de oameni, interesati de calitatea, ingredientele si retetele de preparare a produselor pe care le consuma, nu au de unde cumpara mancare, explica pentru wall-street.ro Florin Cojocariu (49 de ani).

In 2009, alaturi de sotia sa si cativa parteneri, a lansat o ferma de legume premium in comuna Gurbanesti, situata la 60 de km de Bucuresti. “Ne-am intrebat daca nu mai exista si alti producatori ca noi. Primii doia ani au fost doar experimente”, spune antreprenorul.

Desi lumea iubeste povestile de succes fulminant, Florin Cojocariu afirma zambind ca povestea realfoods.ro este putin “diferita”.

Citeste si:

“Anul trecut, ne-am hotarat sa lansam Rare Foods cum trebuie, dar soarta a facut sa ramanem fara finantare chiar in prima luna. Am facut datorii, am incercat sa ne finantam sa salvam situatia, dar am realizat ca in lipsa unui investitor semnificativ nu facem decat sa prelungim agonia si sa acumulam datorii personale. Prin septembrie, cand eram pe cale sa depunem armele, am intalnit pe partenerii de acum care au crezut in idee si au investit sa o relanseze. Mircea Draja, unul dintre parteneri, vine din pozitii executive in sistemul Coca Cola si aduce cu el o experienta internationala extrem de valoroasa si in business-ul nostrum”, explica Florin Cojocariu.

Noi vindem incredere, nu mancare

La inceput obstacolele au fost numeroase – de la negocieri dificile cu producatorii, lipsa de calitate la anumiti producatori pana la dificultatea de a recruta persoanele potrivite pe pozitia de achizitori sau lipsa de lichiditati. “Ne-a luat mult timp sa pricepem ca noi vindem incredere, nu mancare. A luat mult timp sa intelegem ca intr-o strategie solida pe termen mediu site-ul e doar un instrument, nu toata afacerea. Obstacolul esential e, ca in orice start-up, lipsa de focus pe client si claritate in oferta, nu mediul extern”, crede Cojocariu.

Exista in retail reflexul de a ascunde furnizorul pentru a nu ti-l <<fura>> un competitor

Printre furnzorii de produse se numara Maria Trading (unul din cei mai importanti exportatori romani de miel si berbecut pe piata din Orientul Mijlociu), ferma Ivascu pe partea de produse lactate, Frutti Group (legume), Miadmar (peste), Pain Plaisir sau Brot pe partea de panificatie.

“Exista in retail reflexul de a ascunde furnizorul pentru a nu ti-l <<fura>> un competitor. Parerea noastra e ca daca suntem de acord ca vindem incredere, a sti totul despre furnizor e esential. Pe de alta parte noi investim in a promova imaginea si produsele lor. De aceea relatia noastra cu furnizorii nu este una tranzactionala, tipica pentru marile lanturi de magazine, ci una de de colaborare si incredere. In general selectam furnizorii dintre mici fermieri sau producatori cu mare pasiune pentru ceea ce fac si care in fiecare caz in parte au o poveste unica”, spune Florin Cojocariu.

Cele mai populare produse sunt produsele din carne, fructele si legumele. Valoarea medie a unei comenzi este de 135 de lei, pentru moment fiind deservit doar Bucurestiul si imprejurimile.

Pentru acest an, fondatorii realfoods.ro isi propun sa intre pe profit si sa extinda portofoliul de produse. Mai mult, intentioneaza sa lanseze un “food point”, un hibrid intre un magazin-restaurant-fast food. “Vrem de asemenea sa dezvoltam un concept testat anul trecut – healthbox – care e un sistem de catering cu salate reci de calitate foarte buna, dar si sa incepem sa testam livrarea de cutii cu ingrediente complete pentru retete”, conchide Florin Cojocariu.

Sursa foto: realfoods.ro