Din 2013 si pana in prezent, Grupul Floria a investit peste 500.000 euro in dezvoltarea afacerii cu flori, atat pe zona de online, segment pe care Floria.ro isi mentine pozitia de lider de piata, cat si offline, prin deschiderea celor doua florarii Floria in Strada.

“Investitiile pe care le-am facut la nivelul Grupului Floria au aratat nu doar ca piata este pregatita pentru jucatori seriosi si ca este din ce in ce mai competitiva, dar si ca este o zona pe care se poate inova. Este o piata in care abordarile creative de business, nu ma refer doar la creativitatea pusa in buchetele de flori, pot face diferenta. De exemplu, la Floria.ro noi am investit si am pariat pe un model de business care presupune sa avem drept parteneri florarii locale din toata tara, care sa livreze florile in localitatile lor. Incet, incet, acest model a fost adoptat si de alte florarii online, insa avand deja peste 150 parteneri, ne pastram un avantaj competitiv. Strategia noastra a dus si la o imbunatatire semnificativa a experientei clientilor, care pot acum trimite flori rapid, iar destinatarii le primesc in brate, asa cum se ofera florile, nu intr-o cutie de la un curier” spune Marina Popescu.

In primele luni ale 2016, Grupul Floria a primit un numar in crestere de cereri de la partenerii din provincie, prin care se realizeaza livrarile in afara Capitalei, dar si solicitari pentru franciza Floria in Strada, conceptul de florarie care a atras atentia antreprenorilor din toata tara.

“Daca in urma cu cativa ani mergeam noi catre parteneri si le propuneam sa colaboram pentru asigurarea livrarilor in orasul lor, acum vin constant intrebari si cereri de la ei si de la florarii nou deschise. Vor sa devina parteneri Floria.ro si sa gestioneze comenzile preluate de noi in zona respectiva. Acest lucru arata nu doar ca le-a crescut increderea in brandul Floria.ro, dar si ca sunt mai deschisi catre extinderea modelului lor de business, ca le-a crescut increderea in forta online-ului si, la nivel general, ca piata se dinamizeaza” adauga Marina Popescu.

Evaziunea ramane problema principala a afacerilor cu flori

Dezvoltarea pietei florariilor din Romania este sustinuta atat de succesul afacerilor cu experienta, online sau offline, dar si de autoritati, prin demersurile lor ocazionale pentru combaterea evaziunii fiscale care afecteaza piata.

Citeste si:

“Controalele au incurajat jucatorii corecti, cei care emit bon si platesc TVA si desigur au mai eliminat o parte din cei care vand la negru. Asa cum remarcam si in trecut, problema evaziunii fiscale ramane cea mai mare problema cu care se confrunta pieta vanzarilor de flori, insa perioada controalelor a fost oportuna anul acesta. S-au facut cateva controale in plin sezon, in lunile februarie si martie, cand impactul a fost maxim. Ne-am bucurat sa vedem astfel de actiuni si speram sa fie cat mai dese” mai spune Marina Popescu.

In primul trimestru din 2016, Grupul Floria, prin diviziile sale online Floria.ro si offline, Floria in Strada si Floria Events, a vandut flori in valoare de 900.000 euro.

Valoarea florilor vandute in primele 3 luni ale acestui an este dubla fata de 2015, fapt datorat atat cresterii cu 30% a diviziei online Floria.ro, dar si aportului vanzarilor celor doua florarii Floria in Strada deschise in 2015 (Campineanu in martie 2015 si Dorobanti in noimbrie 2015).

Orasele in care s-au facut cele mai multe livrari de flori de catre Floria.ro au fost Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Iasi, Brasov si Timisoara, ordinea pastrandu-se fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce valoarea medie a unei comenzi online a crescut cu 8% fata de anul trecut, la 236 lei/comanda.