Aproape jumatate din cele 510 miliarde de euro vor proveni din Europa de Vest, unde, anul trecut, 252,9 miliarde de euro au fost generati online. Europa de Est a generat vanzari de 24,5 miliarde de euro, regiune care a inregistrat si cea mai inceata crestere anul precedent.

In 2015, piata a crescut cu 13,3% fata de 2014, deci evolutia asteptata pentru anul curent este mai scazuta fata de anul precedent.

Per total sunt 296 de milioane de cumparatori online in Europa, fiecare cheltuind, in medie, 1.540 de euro pe Internet, la nivelul anului 2015. Doar 43% din populatia de peste 15 ani a Europei cumpara online, 16% dintre ei cumparand din alta tara – cu alte cuvinte, exista un potential major de crestere.

Citeste si:

Pentru 2017, intreaga piata de eCommerce din Europa ar putea atinge 598 de miliarde de euro, in timp ce previziunile pentru 2018 sunt de o piata de 660 miliarde de euro.

Marea Britanie, Franta si Germania acopera, impreuna, 60% din piata europeana de eCommerce. Ucraina este statul care evolueaza cel mai rapid pe acest segment, cu o crestere de 35% in 2015 vs. 2014, urmata de Turcia, cu o crestere de 34,9% si de Belgia (34,2%).