Breaking news

Murim. Probabil ca nu vom auzi aceste cuvinte spuse la nici o televiziune, la nici un radio, in nici un mesaj comercial difuzat. si totusi, deseori, acest fapt central al umanitatii noastre ne coloreaza viata si ne transforma lumea si modul in care ne percepem noi insine in interiorul acestei lumi. “Viata este scurta”, avem tendinta sa spunem, si de cele mai multe ori asa e...

Viata este prea scurta pentru stiri economice, pentru munca la birou, pentru incercarea continua de a reinventa roata. Prea scurta... sa ne mai gandim la costumul potrivit, la cina perfecta ori la greselile de ortografie.

Viata este prea scurta pentru ca pana la urma... murim.

Intr-un mod ciudat chiar, ajungem sa ne impacam cu ideea. Oamenii sunt extrem de bine adaptati la stres si mai rezistenti decat ar fi crezut poate creatorul lor. Ne salveaza faptul ca, in sinea noastra, nu ne indoim ca lucrurile vor evolua in bine sau in rau. si noi nu putem face nimic pentru a impiedica unele dintre aceste schimbari.

Ne trezim din pumni, ne adunam puterile si ne asezam din nou indrazneti in fata loviturilor vietii. Ajungem sa intelegem ca viata nu consta doar din aceste lovituri. Si ne vine ideea ca am putea merge mai departe, dusi de curent. Un drum de care sa ne putem bucura. Sa privim in dreapta si in stanga, fara teama stupida ca ne-am putea opri vredoata.

Asa apar marile creatii, asta ii motiveaza pe autorii adevarati. Unii chiar muncesc pentru asta. Unii renunta la slujba lor pentru ca isi dau seama ca profesia sau meseria prezenta nu au legatura cu lucrurile care le fac placere. Altii isi parasesc tara, familia, pentru ca doresc altceva. E un mod de a te bucura de calatorie.

Si ea, viata, ne ofera noi si noi provocari. Uneori, nu ne place ca fiinte umane. Visurile noastre sunt transformate atunci in obiect de profit. Daca simtim o cat de mica stanjeneala, apare imediat un produs care umple golul. Medicamente minune, pentru suflet, pentru chip, pentru par, pentru tinerete, contra batranetii, cu toate ni se ofera, intr-un vartej promotional extraordinar.

Poate ca o masina noua o sa ne schimbe. Sau poate ca o sa ne schimbe o excursie la un hotel de 5 stele din Turcia. Ori o alifie chinezeasca. Nu conteaza ce, le putem incerca pe toate, cat timp le cumparam. in fond, trebuie sa ne implinim destinul de consumatori.

Bineinteles, o masina noua nu rezolva definitiv problema. Plusam... O blonda frumoasa pe locul din dreapta, poate ca ne apropie de ceea ce dorim cu adevarat. Musai o blonda. Daca societatea spune ca e perioada blondelor, noi ajungem sa credem.

Si cladim cu totii piedestalul celui mai important efect al zilelor noastre: efectul placebo.

Acelasi lucru se intampla si in lumea online. Un stapan de website porneste la drum cu o idee. Este cel mai frumos vis al lui. Se lupta cu toti si cu toate si ajunge sa creeze ceva. Dupa care, isi uita visul si dirijeaza toate eforturile sale intr-un singur sens: mai multe spatii publicitare in website, mai multe afisari, mai multi utilizatori unici. Pitit in coltul imaginatiei sale, visul initial isi pierde culoarea. Devine din ce in ce mai indepartat pana cand ajunge sa faca parte din lumea altcuiva.

E momentul la care webmasterul s-a prins in nada veniturilor din advertising. O momeala care il va tenta, de-a lungul anilor, de mult prea multe ori. Apoi, cand se vor produce schimbari interesante pe piata, webmasterul se poate trezi prins intre tabere, incercand din toate puterile sa isi minimizeze pierderile. Batalia celorlalti devine acum si a lui, pentru simplul motiv ca si-a uitat ideile de inceput.

Pentru cei norocosi, e un moment in care isi aduc aminte, din nou, de visul acela. Si privesc in stanga si in dreapta cu parere de rau. Au uitat de calatorie.

Traim o perioada de efervescenta maxima pentru internetul romanesc. Publicitatea online de la noi isi reseteaza acum centri de putere. Si viitorul ne va spune daca mergem in aval sau in amonte. Pana atunci, multi webmasteri asteapta cu sufletul la gura desfasurarea evenimentelor, prinsi fara voia lor intr-un joc pe care nu il controleaza.

Calatorie placuta. Cat despre lectura, daca va plictisiti, incercati „The Cluetrain Manifesto”. E o carte interesanta.

Setari Cookie-uri