E-commerce: retaileri offline vs. jucatori online
- Care sunt jucatorii care pornesc cu un avantaj competitiv pe Internet: retailerii offline sau jucatorii cu prezenta online?
- Care este valoarea pe care o estimati pentru piata autohtona a comertului electronic pentru 2007?
- Care este numarul de comenzi online zilnice pe siteul dvs.?
- Care este nivelul de investitii alocate pentru 2007 in platforma dvs. online?
- Care este targetul companiei pentru vanzarile in online pentru acest an?
- Cat mult va concentrati asupra distributiei in zona de online? Investitii bugetate.
- Intentionati sa dezvoltati pe termen mediu si alte branduri/proiecte in zona comertului electronic?
- Care este nivelul marjelor de profit in zona autohtona de e-commerce pentru 2007 si care sunt estimarile pentru 2010?
- Cand estimati ca vor aparea si dealurile/fuziunile interesante pe zona de e-commerce in Romania?
- Care este focusul dvs. pentru acest an : consumer vs. corporate?
1 Care sunt jucatorii care pornesc cu un avantaj competitiv pe Internet: retailerii offline sau jucatorii cu prezenta online?
Marius Ghenea
Presedinte, PCFun
Din perspectiva unei abordari structurale, afacerile online pure-play pornesc cu un avantaj competitiv semnificativ: ei isi pot defini un model de business online de la zero, cu o structura si cu niste procese care sa maximizeze eficienta afacerii, in timp ce un business care are mult legacy offline in spate va incerca de obicei sa adapteze reteta online la modul cum se desfasoara retailul sau traditional walk-in, ceea ce este o eroare. In plus, de cele mai multe ori retailerii offline au si un conflict de interese implicit, deoarece daca apasa pedala prea tare pe propria divizie online, ar putea pierde investitiile legacy din offline. Totusi, retailerii offline au avantajul unei mase mai mari initiale, ceea ce nu inseamna numai lucruri rele (generate de inertia mai mare) ci vine si cu lucruri bune (stocuri de produse disponibile si utilizabile pe ambele canale, know-how mai bun in general si pe product management in particular, reputatie de nume/brand castigata in legacy, la final dar nu in cele din urma, un cash-flow pozitiv care ajuta la realizarea investitiilor necesare in online fara a apela la surse externe de cash).
Reprezentantii companiei
Domo,
Exista avantaje de ambele parti: retailerii exclusiv online au avantajul de a putea fi mai dinamici, si de a se putea adapta mai rapid la miscarile pietei online. Un alt avantaj al acestora este specializarea in online.
Avantajele retailerilor clasici in online, tin de puterea acestora, de experienta in vanzari, de resurse. Odata insa ce rezultatele aduse de online vor fi semnificative, resursele alocate diviziilor online vor fi mai consistente, ceea ce va face ca si acestia sa se poata specializa rapid in comertul online.
Prin parteneriatul cu First-Solutions.net, companie specializata in e-commerce, putem spune ca divizia online a DOMO este cel putin la nivelul celor mai bune magazine care isi desfasoara activitatea strict online. Mai mult decat atat, magazinul online www.domo.ro foloseste cea mai avansata platforma tehnica din acest moment (FirstShop.ro) .
Avantajele retailerilor clasici in online, tin de puterea acestora, de experienta in vanzari, de resurse. Odata insa ce rezultatele aduse de online vor fi semnificative, resursele alocate diviziilor online vor fi mai consistente, ceea ce va face ca si acestia sa se poata specializa rapid in comertul online.
Prin parteneriatul cu First-Solutions.net, companie specializata in e-commerce, putem spune ca divizia online a DOMO este cel putin la nivelul celor mai bune magazine care isi desfasoara activitatea strict online. Mai mult decat atat, magazinul online www.domo.ro foloseste cea mai avansata platforma tehnica din acest moment (FirstShop.ro) .
Alex Stoica
Manager dol.ro, RTC
Si unii si altii, deoarece in anumite situatii jucatorii cu prezenta si in retail beneficiaza de suport logistic avansat, dar si jucatorii cu prezenta exclusiva online, deoarece se misca intr-un sistem cu reguli proprii, reguli create urmare a cresterii organice a businessului lor.