Evaluarea necesitatilor de training

Evaluarea necesitatilor de trainingIn evaluarea necesitatilor de training, interviul cu managerul direct are un rol semnificativ, 87% din respondenti mentionandu-l ca metoda de stabilire a programului de dezvoltare dedicat angajatilor. Alte instrumente folosite in acest scop sunt, in ordinea importantei, chestionarul de evaluare a performantei (73,9%), interviurile cu angajatii (54,3%) si discutii cu consultantul companiei furnizoare (21,7%).


Studiul "Tendinte in piața de training si dezvoltare in anul 2012" a fost realizat in perioada aprilie-mai 2012, pe baza unui chestionar adresat managerilor de resurse umane si managerilor generali din 184 de companii care investesc constant in training in ultimii ani si care activeaza in industrii diferite, de la servicii financiare, farmaceutice, comert si distributie pana la IT & C si auto.

Forme de dezvoltare folosite in organizatii

Forme de dezvoltare folosite in organizatiiPentru dezvoltarea abilitatilor angajatilor, companiile folosesc in principal activitatile experientiale "on the job" (rotatia posturilor si invatare prin activitatea practica desfasurata la birou).

Astfel, angajatii companiilor intervievate lucreaza in medie pana la 17 zile pe an in alte departamente sau pe alte posturi, pentru a acumula experienta si noi cunostinte. Totodata, din ce in ce mai mult in aceasta perioada, companiile apeleaza la training intern (13,4%), in procent aproape egal cu trainingul oferit de furnizori externi (12,7%).

Forme de dezvoltare folosite pentru middle si top management

Forme de dezvoltare folosite pentru middle si top managementPentru dezvoltarea abilitatilor managerilor de top, companiile utilizeaza in general trainingul extern (71%), programele MBA / Executive MBA (42%), programe interne de training (40%) si sesiuni externe de coaching si mentoring (40%).

Cand vine vorba de pregatirea persoanelor din middle management, companiile apeleaza la programe interne de training (90%), programe
externe de training (81%), sesiuni interne de coaching si mentoring (76%) si programe MBA / Executive MBA (64%).

Competente pe care managerii trebuie sa le dezvolte in 2012

Competente pe care managerii trebuie sa le dezvolte in 2012Imbunatatirea abilitatilor de comunicare si relationare, precum si dezvoltarea relatiilor in echipa (76,1%) sunt considerate cele mai importante pentru dezvoltarea managerilor.

De asemenea, intre competentele pe care managerii trebuie sa le dezvolte in acest an sunt si cele tehnice (8,7%), alaturi de cele lingvistice (limbi straine - 4,3%).




Competente tehnice pe care managerii trebuie sa le dezvolte n 2012

Top managementul din companii ar trebui sa isi imbunatateasca competentele de a actiona strategic (72%), cele de resurse umane (47%), precum si cele privind managementul proiectelor (39%).

La nivel de middle management, compentele care trebuie imbunatati de sunt cele de management (78%), de alaturi de managementrulcele de gandire si actiune strategica (70%).

Metodele de evaluare a eficientei unui program de training

Metodele de evaluare a eficientei unui program de trainingIn evaluarea eficientei programelor de training, companiile iau in calcul beneficiile acestor in organizatie (89,1%), schimbarile
comportamentale ale participantilor (82,6%), cunostintele acumulate (67,4%) si entuziasmul participantilor la final (45,7%).