Aerostar - comenzi in declin cu 10% si reduceri de personal

Aerostar - comenzi in declin cu 10% si reduceri de personalProducatorul de piese pentru avioane Aerostar Bacau (ARS) a inregistrat, in primele noua luni ale anului, o scadere a comenzilor pana la 10%.

”Pe fondul reducerii cererii am fost nevoiti sa renuntam la circa 15% din numarul de angajati, de la 1.700, in 2008, la 1500, in prezent”, a declarat, pentru Wall-Street, Ovidiu Buhai, directorul diviziei de sisteme al Aerostar Bacau.

Pentru a recupera scaderea mai mare inregistrata pe piata interna, compania locala vrea sa isi creasca prezenta pe pietele internationale. “Anul trecut, 43% din cifra de afaceri a fost generata de exporturi. Pentru 2009 ne-am dori sa crestem aceasta pondere pentru a recupera scaderea comenzilor interne”, a mai spus oficialul Aerostar.

Anul trecut, compania a raportat o cifra de afaceri de 152,7 milioane lei (41,5 mil. euro) si un profit net de 9,5 milioane lei. “Pentru acest an preconizam o scadere de cel mult 10% a cifrei de afaceri. E greu de prevazut ce se va intampla cu profitul, insa cu siguranta nu vom iesi pe pierderi”, a mai afirmat Buhai, care a adaugat ca marja de profit din industrie este de 5-6%, una care asigura stabilitate si nu profituri pe termen scurt.

Aerostar Bacau a obtinut un profit net de 4 milioane lei (945.600 euro), in primele noua luni ale acestui an, in scadere cu 10% fata de cel din perioada echivalenta a anului trecut, in timp ce afacerile sale au avansat cu 14,4%, pana la 105,34 milioane lei (circa 25 milioane euro).

Pentru anul 2010, reprezentantul companiei nu crede intr-o imbunatatire a situatiei. “Nu sunt inca semne ale unei reveniri a situatiei pentru anul viitor, insa nu cred ca va fi nici mai rau. In ceea ce priveste Aerostar, cifra de afaceri va fi similara cu cea de anul acesta”, a explicat reprezentantul companiei bacauane.

Aerostar Bacau are o traditie de 56 de ani – la 17 aprilie 1953 a fost infiintat “Atelierul Central de Aviatie” sau Întreprinderea Economica “Uzina de Reparatii Avioane”. In forma de organizare de astazi Aerostar functioneaza din anul 1991.

Principalul client pe piata interna este Ministerul Apararii, iar din categoria beneficiarilor externi fac parte marile companii de aviatie, operatorii aerieni sau ministerele apararii din diverse tari. Marca Aerostar este prezenta pe piete militare si civile din Europa, Asia, America si Orientul Mijlociu.

Titlurile Aerostar se tranzactioneaza la categoria nelistate a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), sub simbolul ARS.

Romaero Comenzi taiate la jumatate si afaceri cu 40% mai mici la noua luni

Cea mai mare problema cu care s-a confrunat, de la declansarea crizei si pana in prezent, compania de reparatii si intretinere a aeronavelor Romaero a fost scaderea drastica a comenzilor pe partea de productie. “Pe linia de productie, comenzile s-au diminuat la jumatate fata de anul 2008. In aceste conditii vrem sa compensam acest declin cu cat mai multe proiecte pe segmentul de mentenanta care ne ofera si cash flow fata de linia de productie, unde plata se face intr-o perioada mai lunga de timp”, a declarat, pentru Wall-Street, Misa Popic, director de vanzari si marketing al Romaero Bucuresti.

Romaero Bucuresti (RORX) a avut in primele noua luni o cifra de afaceri de 33,42 milioane de lei, in scadere cu 40,7% fata de valoarea din aceeasi perioada a anului trecut, de 56,38 milioane de lei. In intervalul ianuarie-septembrie, compania a obtinut un profit net de 44.000 de lei, de la un castig de 220.000 de lei in perioada similara a anului trecut.

“Pentru tot anul 2009 estimam o cifra de afaceri de 20 milioane euro, in scadere cu 28% fata de anul anterior”, a mai declarat oficialul companiei.

Ministerul Economiei controleaza 51,9% din capitalul companiei, in timp ce SIF Muntenia are 25,85% din actiuni, iar Fondul Proprietatea - 21% din titluri.

Romaero are un capital social de 15,6 milioane de lei, divizat in 6,2 milioane de actiuni, cu o valoare nominala de 2,5 lei.

Eurocopter Afaceri cu 25% in declin pe fondul scaderii comenzilor civile

In ciuda stagnarii comenzilor militare, problema cu care s-a confruntat anul acesta Eurocopter Romania a fost diminuarea cererii civile. “Comenzile militare sunt in crestere si anul acesta, iar cele civile au inregistrat scaderi semnificative in acest an pe fondul crizei. In aceste conditii, estimam o cifra de afaceri de 24 milioane euro in 2009, in scadere cu 25% fata de cele 32 de milioane raportate anul trecut”, a declarat, pentru Wall-Street, Jean Louis Mascle, director al Eurocopter Romania, care a adaugat ca in ultimii doi ani compania a livrat circa 20 de elicoptere civile.

Eurocopter Romania are ca strategie locala pe termen mediu extinderea activitatilor de mentenanta pentru elicopterele din familia Super Puma, in prezent compania desfasurand activitati de mentenanta de aceasta anvergura doar pentru elicopterele din familia Puma. “Trecerea de la Puma la Super Puma reprezinta un pas tehnologic major pentru dezvoltarea competentelor aeronautice existente in Romania. Avioanele din familia Puma mai au o durata de viata de circa 10 ani”, a mai afirmat Mascle.

Pentru acest an, Eurocopter Romania are de livrat comenzi in valoare de 54 milioane de euro, primite anul trecut.

Grupul Eurocopter este prezent in Romania din 2002. Avand sediul in Brasov, compania are in prezent 120 de angajati.

Activitatea de baza a Eurocopter Romania este reprezentata de serviciile de intretinere, activitati obligatorii pe intreg parcursul ciclului de viata al elicopterelor, indiferent de regiunea in care sunt utilizate. Desi ofera servicii pentru o gama foarte larga de elicoptere, Eurocopter Romania este specializata in mod deosebit in mentenanta si reparatii capitale pentru Puma si Super Puma, familii de elicoptere utilizate la nivel mondial, in peste 40 de tari.

In acest moment, Eurocopter Romania desfasoara servicii de mentenanta si reparatii pentru 15 elicoptere: 13 Puma si 2 Super Puma. „Eurocopter Romania ofera servicii de mentenanta si tarilor din jurul Romaniei, precum Bulgaria, Ungaria si Georgia, iar in curand ne vom extinde si in Azerbaijan”, a mai declarat seful companiei.

Infiintata in 1992, grupul franco-germano-spaniol Eurocopter este o divizie a EADS, lider mondial in industria aerospatiala, de aparare si servicii adiacente.

Eurofighter ar putea crea 5.000 de locuri de munca la Craiova sau Bacau

Eurofighter ar putea crea 5.000 de locuri de munca la Craiova sau BacauConsortiul care produce aeronava de lupta Eurofighter Typhoon ar putea construi o linie de asamblare in Romania, cel mai probabil la Aerostar Bacau sau la Avioane Craiova. “Daca va fi desemnat furnizorul pentru Ministerul Apararii Nationale am putea deschide o fabrica de asamblare in Romania, care va crea circa 5.000 de locuri de munca. Doar pentru mentenanta unei singure aeronave este nevoie de 60 pana la 100 de mecanici”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Marco Bonelli, directorul de comunicare al Eurofighter.

Potrivit acestuia, Eurofighter Typhoon poate garanta Romaniei o rentabilitate considerabila a investitiei, atat direct, cat si indirect. Beneficiile economice si industriale care decurg dintr-o eventuala achizitie a 24 de avioane Eurofighter Typhoon de catre Ministerul Roman al Apararii ar putea depasi cu usurinta cheltuiala, datorita oportunitatilor de offset importante.

„Pentru achizitionarea celor 24 de aeronave, Statul roman ar trebui sa plateasca 2,5 miliarde euro, suma de care dispune avand in vedere ca 2% din PIB-ul Romaniei merge la Ministerul Apararii Nationale”, a mai spus oficialul Eurofighter.

Planul include, de asemenea, si offset indirect, care va sustine dezvoltarea altor sectoare, cum ar fi high-tech, automobile, construirea de nave si tehnologii biomedicale, totalizand mii de noi locuri de munca inalt calificate.

Eurofighter Typhoon este cel mai avansat avion de lupta de noua generatie cu adevarat multi-rol disponibil pe piata si a fost comandat de sase natiuni (Germania, Italia, Spania, Regatul Unit, Austria si Regatul Arabiei Saudite).
Peste 100.000 de locuri de munca in 400 de companii sunt asigurate de acest program.

Eurofighter Jagdflugzeug GmbH gestioneaza programul in numele companiilor partenere Eurofighter: Alenia Aeronautica/Finmeccanica, BAE Systems, EADS CASA si EADS Deutschland, principalele patru companii aerospatiale din Europa, cu o cifra de afaceri totala de aproximativ 88 de miliarde de euro in 2008.