Orange: Se cauta alternative in jurul Google Search

Orange: Se cauta alternative in jurul Google SearchRobert Anghel (foto), online sales and care manager in cadrul Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii pe piata locala, nu intrevede in urmatorii doi ani schimbari majore pe segmentul marilor platforme cu grad ridicat de adoptie.

"In schimb, se remarca doua tendinte: primul ar fi efervescenta de aplicatii care se integreaza in aceste platforme, iar al doilea se refera la aplicatiile adresate smartphone-urilor care au acum functionalitati mult mai puternice decat telefoanele mobile obisnuite”, afirma managerul Orange.

Anghel crede ca Facebook, Twitter si LinkedIn nu au ajuns inca la maturitate, iar in viitorul apropiat nu va apararea nimic nou care sa le inlocuiasca.

Chiar daca se confrunta cu probleme legate de viata privata a utilizatorilor, faptul ca Facebook nu a ajuns inca la “saturatie” se poate vedea doar comparand cifra de 600 de milioane de utilizatori de acum ai retelei de socializare dublu fata de cei 300 de milioane din septembrie 2009.

MySpace a fost fondata in 2003, iar Facebook in 2004, insa reteaua de socializare conceputa in campusul Universitatii Harvard a castigat atat de mult in popularitate incat in aprilie 2008 a reusit sa isi depaseasca principalul competitor, detinut incepand cu 2005 de gigantul media News Corp, controlat de magnatul american Rupert Murdoch.

In prezent, MySpace are peste 100 de milioane de utilizatori la nivel mondial, potrivit datelor companiei, insa presa internationala scrie ca numarul persoanelor care folosesc reteaua ar fi in jurul a 50-60 de milioane. Scaderea MySpace a dus la avansul platformei de microblogging Twitter, lansata in 2006, care in ultimul an aproape si-a triplat numarul de utilizatori la circa 200 de milioane devenind a doua retea de socializare la nivel mondial.

Pe de alta parte, LinkedIn devine tot mai popular, iar conducerea companiei sa gandeste deja sa stranga aproximativ 175 de milioane de dolari din listarea pe bursa a site-ului de socializare profesionala cu peste 85 de milioane de membri la nivel mondial.

“Singurul gigant online in jurul caruia se construiesc acum alternative este Google Search in jurul caruia incep sa apara controverse legate de calitatea rezultatelor. Mai e insa foarte mult pana se va ajunge la un nivel de egalitate”, spune Anghel, adaugand ca nu crede ca in urmatorii doi ani vom vedea ceva nou care sa opreasca din avantul Facebook si Twitter.

In ultimii ani au aparut tot mai multe critici legate de rezultatele cautarilor Google, unul dintre acestea fiind in 2010, cand site-ul francez de cautare in domeniul justitiei e-Justice, comparatorul de preturi britanic Foundem si site-ul german de cumparaturi Ciao, detinut de compania rivala Microsoft, au acuzat Google in fata Comisiei Europene ca motorul de cautare american nu le indexeaza paginile, astfel incat potentialii utilizatori sa aiba acces la informatii despre ele.


Sursa foto: Orange Online Meetup




Manafu:Vom avea nevoie de 10 ani pentru o noua minune online

Manafu:Vom avea nevoie de 10 ani pentru o noua minune onlineFacebook va fi omniprezent in urmatorii trei ani, lansand noi modele de business si inghitind altele, spune Cristian Manafu (foto), consultant The Connector, agentie de comunicare in social media.

"In crestere sunt acum serviciile de geolocalizare, unde Foursquare (n.red retea sociala care permite utilizatorilor sa ofere informatii despre locatia in care se afla prin telefonul mobil) este cel mai bun exemplu acum, si cumparaturile in grup, Groupon fiind un fenomen. Nimic nu va intrece Facebook in perioada urmatoare. Practic, urmatorii ani vor creste serviciile care au cunoscut o crestere majora in ultimii trei-patru ani si ma refer aici la Facebook si YouTube, apoi la Twitter, Foursquare si Groupon”, explica Manafu.

Groupon este o companie infiintata acum doi ani care detine cel mai mare site de cupoane de reduceri la nivel mondial cu filiale in aproximativ 30 de tari printre care si Romania. In decembrie, compania a respins o oferta de preluare de 6 miliarde de dolari din partea Google.

Site-urile de reduceri colective sunt cea mai noua tendinta in domeniul internetului, doar in Romania fiind lansate in ultima jumatate de an 20 de astfel de proiecte, iar pentru perioada urmaoare este asteptata intrarea a inca 25 de siteuri similare pe piata estimata la 1 si 2,5 milioane de euro. Cei mai mari jucatori locali pe acest segment site-uri sunt FunDeal.ro, Kuponiada.ro, GoldenDeals.ro, Groupon.ro si Zumzi.ro.

Totodata, Cristian Manafu crede ca popularitatea Facebook ori Twitter nu va fi depasita in urmatorii ani pentru ca o companie are nevoie de cativa ani pentru a isi construi un brand.

“Toti cei care fac valuri acum nu par a avea un viitor stralucit ca al Facebook. Istoria recenta ne-a dovedit ca incercarile unor alti giganti de a ataca segmentele vedeta pot esua usor, Google si Yahoo fiind doi dintre «pagubiti». Google si Yahoo au ajuns in ultimii zece ani puterile care sunt in prezent, timp in care AOL a pierdut teren destul de mult. Vorbim de niste exponenti ai portalurilor si motoarelor de cautare"mai spune specialistul in social media.

Acum marile succese sunt legate de socializare, precizeaza Manafu. "Probabil vom mai avea nevoie de zece ani pentru o noua minune si aceasta cu siguranta nu va avea legatura cu scrisul la tastatura, fie ea si digitala”, subliniaza el.

Cosmote: Internetul mobil intensifica impactul Facebook si Twitter

Cosmote: Internetul mobil intensifica impactul Facebook si TwitterSi oficialii Cosmote Romania cred ca succesul Facebook si Twitter este atat de mare incat in urmatorii doi-trei ani niciun alt serviciu nu le-ar putea depasi ca impact.

“Cele doua canale hranesc nevoia de comunicare si de transmitere de informatii a utilizatorilor, prin urmare vor continua sa ramana in topul preferintelor acestora. Iar pe masura ce internetul pe mobil devine un serviciu si mai accesibil pentru consumatori, atat in privinta vitezei cat si a functionalitatilor oferite de telefonul mobil, inlesnind astfel accesul la retelele sociale, impactul Facebook si Twitter se intensifica”, spune Bogdan Tibrin (foto), manager value added services, data & handset development la Cosmote Romania.

De altfel, un studiu prezentat recent de Cisco Systems, cel mai mare producator de echipamente de retea la nivel mondial, arata ca traficul de internet mobil va creste de 26 de ori pana in anul 2015, datorita consumatorilor care vizioneaza tot mai des continutul site-urilor de partajare de clipuri video precum YouTube ori DailyMotion prin intermediul telefoanelor inteligente ori a tabletelor PC,



Gecad Epayment: "Un nou produs revolutionar va trebui sa ne satisfaca ego-urile"

Gecad Epayment: "Un nou produs revolutionar va trebui sa ne satisfaca ego-urile"Seful integratorului de plati electronice Gecad Epayment crede ca in urmatorii doi- trei ani vom asista la lansarea unor produse cel putin la fel de revolutionare precum Google, Facebook sau Twitter acesta gandindu-se chiar la posibilitatea inventarii unor ochelari conectati la internet.

“Daca as incerca sa «creionez» caracteristicile acestui nou produs, m-as gandi in primul rand la nevoile de comunicatie si interactiune ale utilizatorului si, mai ales, la cele de satisfacere a ego-ului", explica Daniel Nicolescu (foto), directorul general al Gecad Epayment.

Vrem sa avem cat mai multi prieteni pe Facebook, muncim pentru cat mai multe like-uri si pentru a avea cate mai multe persoane care sa ne urmareasca pe Twitter, spune el.

"Apoi m-as gandi la confort: produsele viitorului sunt cele care vor integra cat mai multe servicii sau medii de comunicatie, inclusiv sisteme financiare, care induc confortul dorit”, adauga Daniel Nicolescu.

Ericsson: Aplicatiile mobile vor fi modul obisnuit in care tinerii utilizeaza internetul

Ericsson: Aplicatiile mobile vor fi modul obisnuit in care tinerii utilizeaza internetulMichele Gressani (foto), country manager al Ericsson Romania, crede ca in urmatorii zece ani vom asista nu doar la cresterea exploziva a popularitatii aplicatiilor mobile, ci si la dezvoltarea foarte rapida a acestei piete in Romania.

"Daca astazi la nivel mondial se inregistreaza cinci miliarde de utilizatori de telefonie mobila, pe masura ce toate dispozitivele incep sa ofere acces la internet, acest numar va depasi cu mult numarul locuitorilor de pe planeta. Estimam ca pana la sfarsitul acestei decade vom fi martorii unei cresteri de pana la zece ori a numarului de dispozitive conectate la internet”, spune managerul Ericsson Romania.

El adauga ca interesul tot mai mare al romanlor pentru telefoanele smartphone, retelele mobile mai rapide si pachetele cu preturi tot mai accesibile pentru acces online, vor transforma aplicatiile mobile intr-o componenta obisnuita, de zi cu zi, a modului in care generatia tanara utilizeaza internetul.

Anul trecut au fost descarcate aproximativ 8,2 miliarde de aplicatii mobile la nivel mondial, iar anul acesta vor fi downloadate in jur de 17,7 miliarde, estimeaza compania de cercetare Garner.

Primul magazin din care se pot cumpara astfel de tehnologii a fost lansat in 2008, iar in 2014 numarul aplicatiilor mobile descarcate ar putea ajunge la 185 de miliarde.

In ceea ce priveste valoarea acestei pietei, aplicatiile mobile cumparate anul trecut de utilizatorii din lumea intreaga au ajuns la 5,2 miliarde de dolari, iar anul acestea cifra ar putea creste la 15,1 miliarde de dolari.