Focus pe clientii actuali

Focus pe clientii actualiSpecialistii Nexia avertizeaza ca, in ultimii ani, in goana dupa clienti noi, foarte multe companii au pierdut legatura cu clientii deja existenti.

Din pacate pentru multe companii conceptul de fidelizare a clientilor a devenit unul perimat, desi in cele din urma acestia asigura stabilitatea unei afaceri. Astfel, s-a prioritizat mai tot timpul zona de new-business, in detrimentul consolidarii relatiilor cu clientii deja adusi in companii. Recomandam managerilor sa isi reevalueze relatiile cu clienti deja existenti fiindca in aceasta zona exista un potential de crestere extraordinar. Dovada reiese in momentul in care un client iti pleaca, iar o firma concurenta il preia si reuseste sa ii vanda mai mult”, precizeaza Dinu Petre (foto), partener Cunescu, Balaciu si Asociatii, membru Nexia.

Aceasta lupta acerba a companiilor pentru new-business a creat in piete o volatilizare a clientilor, acestia migrand cu usurinta de la un furnizor la altul, fara a se mai invoca principii din zona fidelitatii. Astfel, companiile ar tebui sa fie mai atente, mai comunicative si mai inventive in relatiile cu clientii actuali, intelegandu-le mai bine nevoile.

Asteptarea trebuie sa se sfarseasca!

Asteptarea trebuie sa se sfarseasca!Antreprenorii ar trebui sa priveasca cu realism anul 2013 si sa nu mai astepte sa se intample din exterior evenimente pozitive care sa le influenteze piata si business-ul.

„Din pacate multi dintre noi suntem inca tributari unei asteptari continue a unor vremuri mai bune. Lumea asteapta lucruri bune de la clasa politica, de la Uniunea Europeana, de la organismele financiare internationale etc. Este firesc sa se intample asa, insa in acelasi timp trebuie sa fim constienti de potentialul nostru intern in a determina lucruri intr-un sens pozitiv. In 2012 au fost multi antreprenori care, pe buna dreptate, au amanat dezvoltari si investitii atat din cauza mediului politic instabil, dar si a conditiilor externe. In 2013 ar trebui sa nu se mai lase foarte mult influentati psihologic si sa isi demareze proiectele propuse. Desi are o radacina zona politicii vechi, sintagma ≪prin noi insine≫ este extrem de actuala si ar trebui sa ne canalizeze toate directiile de actiune”, considera Luminita Ristea (foto), partener CRG Nexia.

Programeaza cash flow-ul si bugetul

Programeaza cash flow-ul si bugetulDe asemenea, specialistii Nexia recomanda antreprenorilor sa inceapa noul an cu o programare a bugetului si a cash-flow-ului.

“Le recomandam tututor conducatorilor de afaceri sa plece la drum cu cash-flow-ul in mana stanga si bugetul in mana dreapta. Sunt foarte multe coordonate imprevizibile care pot afecta cash-flow-ul in 2013, insa din experienta anilor anteriori extrem de dificili se poate face o evaluare destul de realista, care sa reprezinte o baza de plecare pentru noul an”, mentioneaza Luminita Ristea.

Redescopera networking-ul

Redescopera networking-ulConsultantii fiscali au observat ca, in urma problemelor, multi antreprenori s-au concentrat pe avalansa de task-uri zilnice si au trecut cu vederea dezvoltarea personala si relationala. Pentru viata de antreprenor reintoarcerea la networking este esentiala in 2013.

„Anul 2013 ar trebui sa fie pentru antreprenori si unul de respiro, care sa le permita dezvoltarea personala, reconfigurarea relatiilor, descoperirea de noi oameni si resurse, toate acestea desfasurandu-se intr-un permanent context de consolidare a business-ului. Este foarte posibil ca anul 2014 sa se anunte ca unul ofensiv si atunci in 2013 multi vor trebui sa-si adune puterile”, explica Dinu Petre.

Apeleaza la specialisti

Apeleaza la specialistiOrice antreprenor din Romania ar trebui sa fie constient ca epoca ≪eu le fac pe toate≫ a apus.

"Acum liderii ar trebui sa actioneze in era ≪ eu ii stiu pe cei care le fac pe toate≫. Daca luam ca exemplu piata de consultanta in care activam si noi, putem spune ca se anunta un an cu multe schimbari legislative, iar apelarea la un specialist extern va fi esentiala pentru o companie care vrea sa tina pasul cu toate aceste modificari. Costurile pe care o companie le-ar avea in cazul unei neadaptari administrative la noul context legislativ ar fi mult mai mari decat costurile de consultanta platite specialistilor”, considera Dinu Petre.

Creaza aliante strategice pentru idei noi

Creaza aliante strategice pentru idei noiAnul 2013 va fi foarte bun pentru cei care vor sa puna in aplicare idei noi, sa dezvolte noi produse si servicii. Chiar daca nu dispun de resursele necesare, recomandarea NEXIA este sa porneasca la drum prin crearea de aliante strategice, de parteneriate cu alte companii, din sectoare complementare. Astfel se pot genera linii noi de business.

„Avem exemplul unei companii din zona industriala cu multi angajati, care, impreuna cu firma de soft a dezvoltat un program de gestionare in zona de HR. Antreprenorul a vazut un potential de business aici gandindu-se ca acest soft a putea sa fie de ajutor si altor companii asemanatoare, lansand astfel pe piata un produs nou si o linie de business separata”, explica Luminita Ristea.