Platforma online: Un proces educativ

Platforma online: Un proces educativLa sapte luni dupa lansarea platformei online Alpha Cosmos Trade, ce ofera acces la 26 de piete internationale, bilantul este unul pozitiv. Insa aceasta miscare face parte din strategia companiei de a oferi clientilor servicii diversificate.

Lansarea Alpha Cosmos Trade nu a avut planificat un target fix al numarului de clienti de atras, ci a facut parte din strategia de business de a oferi un serviciu cu acces pe mai multe piete.

“Cand lansezi o astfel de platforma pe o piata cu volume atat de mici ca la Bursa din Bucuresti, nu stii la ce sa te astepti. Am vrut sa deschidem competitia pe aceasta zona si sa vedem reactiile. Dar pot spune ca feedback-ul este pozitiv”, a declarat Bairactaris.

In ce priveste activitatea pe platforma, managerul Alpha Finance spune ca sunt perioade in care clientii tranzactioneaza mai intens pietele internationale decat bursa locala, si invers. “Per ansamblu, a fost un proces educativ pentru toti clientii nostri”.

Bursele din Statele Unite ale Americii, Grecia, Germania si Austria sunt printre cele preferate de clienti, insa exista si piete pe care nu s-a tranzactionat deloc pana acum.

“Este foarte dificil pentru cineva din Romania sa fie foarte bine informat pe toate pietele si sa le urmareasca. Este normal sa fie si burse fara tranzactii pe platforma noastra, pentru ca noi oferim 26 de piete din toate continentele si este aproape imposibil sa fii interesat de toate”, explica Stelios Bairactaris.

Platforma are peste 100 de clienti activi, insa managerul spune ca ar fi fost un succes chiar daca ar fi fost doar jumatate. Mai ales ca volatilitatea excesiva de pe toate pietele din ultimele luni i-a facut pe investitori mai precauti.

El spune despre romani ca au avantajul de a fi conectati la toate informatiile de care au nevoie, prin presa de business si internet.

“Cine vrea sa fie la curent, o poate face foarte usor. Ar fi o greseala sa te plangi ca oamenii nu au acces la informatie. Mai degraba nu au avut acces la pietele straine pana acum. Fluxul de stiri la care sunt conectati le deschide si apetitul pentru investitii in mai multe tari”, a mai spus managerul.

Insa a tranzactiona pe alte piete este o alternativa pentru romani, in timp ce bursa locala trebuie sa fie piata de baza si in business-ul unui broker, care trebuie sa ofere research de calitate, platforme si tehnologii performante.

Focus - bursa romaneasca

Focus - bursa romaneascaDaca eforturile Alpha Finance s-au indreptat spre acoperirea unei arii cat mai mari de piete, prioritatea va ramane intodeauna piata locala. De aceea, compania mizeaza foarte mult pe zona de investment banking si cauta sa atraga companii pe bursa, sa deschida piata si sa ajute oamenii sa se simta in siguranta in mediul bursier romanesc.

“Ma astept la o crestere a bursei in urmatorii ani, focusul nostru este sa aducem companii de succes in piata. Acestea vor realiza oportunitatile bursei, chiar daca, pana de curand, finantarea prin banca a fost la indemana tuturor, facila si la preturi competitive fata de alte optiuni”, a explicat Stelios Bairactaris.

El crede ca Bursa din Bucuresti are capacitatea de a sustine IPO-uri de succes, vector important pentru extinderea pietei, ca adancime. Aici, ajutorul statului prin listarea cat mai multor companii din portofoliu este o zona importanta, alaturi de emitentii privati.

“Cum am vazut si in alte piete, imboldul cresterii numarului de investitori din piata de capital vine din cresterea numarului de tranzactii corporate. Cand ai IPO-uri mari, ai si un val de noi tranzactii si am vazut asta la listarea Transelectrica si Transgaz”, explica managerul Alpha Finance.

Astfel, el se asteapta la un nou val de clienti pe bursa odata cu aparitia de noi emitenti, in conditiile in care firmele locale vor descoperi oportunitatea acestei modalitati de finantare.

Alpha Finance are in Consiliul de Administratie doua nume cu greutate din piata de capital – Sergiu Oprescu, actual presedinte al Alpha Bank Romania si fost presedinte al BVB, si Stere Farmache, actual presedinte al Bursei si prim-vicepresedinte al bancii.

Bairactaris spune ca prezenta acestora in board-ul companiei ajuta business-ul prin sustinerea intensa pe partea de investment banking, dar reprezinta si o concentrare importanta pe divizia de brokeraj.

“In alte banci, divizia de piete de capital este mai putin importanta fata de alte entitati ale grupului. Insa acesti doi oameni sunt foarte determinati in a sustine business-ul de brokeraj si a ajuta la dezvoltarea lui”, a explicat directorul Alpha Finance.

"Toti clientii nostri sunt premium"

"Toti clientii nostri sunt premium"Daca unii brokeri institutionali se declara orientati spre clienti “premium”, referindu-se la investitorii cu portofolii importante, Bairactaris este de parere ca in aceasta piata nu se pot face astfel de diferente.

“Toti clientii sunt premium si daca nu esti capabil sa intelegi asta, atunci vei esua. Este gresit sa diferentiezi clientii in functie de portofoliu, toti au nevoie de analize, de platforma si de consiliere. Noi tratam toti clientii nostri cu acelasi grad de profesionalism”.

Lansarea plaformei Cosmos Trade nu a fost insotita sau urmata de o campanie agresiva de marketing. Managerul explica acest lucru prin faptul ca platforma a fost lansata in principal pentru clienti, este un serviciu cu valoare adaugata si prefera sa nu fie catalogati drept un “broker international” si sa isi continue concentrarea pe piata locala.

Insa, oferirea de servicii de calitate pentru investitori este o componenta importanta pentru dezvoltarea businessului.

“Trebuie sa fim disponibili pentru clienti si in afara orelor de program, sa le oferim consultanta la orice ora, pentru toate pietele. O astfel de platforma inseamna extinderea orelor si volumului de munca, pentru a le putea acoperi pe toate. Insa aceste elemente functioneaza in Alpha Finance si sunt multumit de calitatea serviciilor”, explica Stelios Bairactaris.

Mai mult, managerul crede ca in urmatorii ani, brokerii ce ofera servicii premium vor castiga foarte mult teren in fata celorlalti, facand diferenta intr-o piata destul de aglomerata la nivel de jucatori.

De la inceputul acestui an, Alpha Finance a rulat la Bursa din Bucuresti tranzactii totale de 66,8 milioane lei, aferente unei cote de piata de 0,71%. Managerul companiei a explicat ca intr-o piata cu volume medii de 5-10 milioane lei/zi, cota de piata este mai putin importanta pentru business.

“Pentru noi, este mai important sa mentinem nivelul de servicii de calitate, profesionalism si sa ne mentinem profitabili. Cand volumele zilnice vor ajunge la 100 de milioane de euro pe zi la Bursa din Bucuresti, atunci si cota de piata va deveni mai importanta pentru noi”, a mai spus Bairactaris.