“Peste jumatate dintre jucatorii din retail si DIY (Do-it-yourself) vor avea sisteme de iluminare cu LED in urmatorii 3 ani, iar acest lucru va veni ca o solutie la eficientizarea consumului si implicit a cheltuielilor necesare inlocuirii frecvente a solutiilor folosite acum, cele pe baza de tuburi fluorescente (cunoscute sub numele de neoane)”, a declarat Viorel Niculae (foto stanga), directorul diviziei electrice din cadrul Menatwork, in cadrul unei intalniri cu presa.

Potrivit acestuia investitia necesara pentru a inlocui toate corpurile de iluminat dintr-un centru comercial de 12.000-15.000 de metri patrati cu LED ar fi de doua ori mai scump decat sistemul clasic de iluminare, dar avantajele ar fi inzecite.

“Investitia necesara pentru a ilumina complet un spatiu comercial s-ar ridica undeva la peste 150.000 de euro, dar se va amortiza in mai putin de doi ani. Vorbim despre solutii pe baza de LED cu mult mai economice din punctul de vedere al consumului de energie, de o garantie extinsa intre 5-10 ani, in functie de producator si de o durata de viata de peste 50.000 de ore. Acest lucru s-ar traduce practic in functionarea garantata, non-stop, pentru circa sase ani de zile”, a aratat Viorel Niculae.

Reprezentantul Menatwork a subliniat ca deruleaza in prezent contracte cu o serie de retaileri pentru inlocuirea sistemului de iluminare cu becuri LED.

“Avem un contract incheiat Samsonite, unul dintre cei mai importanti producatori de valize si genti de voiaj din lume, pentru modernizarea unui numar de peste 70 de unitati. In momentul de fata am reusit sa inlocuim sistemul de iluminare din 14 magazine. Suntem totodata in discutii si cu un mare hipermarket prezent in Romania care se preocupa sa eficientizeze consumul de energie cu solutii pe baza de LED. Sunt in stadiul de probe”, a mai precizat reprezentantul Menatwork.

O tehnologie care se dezvolta intr-un ritm ametitor

Managerul Menatwork sustine ca tehnologia pe baza de LED se dezvolta intr-un ritm foarte alert si practic noi solutii in industria de profil apar chiar si la trei luni.

“Tehnologia pe baza de LED se dezvolta foarte rapid si practic nici bine nu apucam sa lansam oferta de produse ca deja noi tehnologii sunt anuntate la nivel international, tehnologii pe care trebuie sa le adoptam si la randul nostru sa le adaptam in piata.

Citeste si:

Divizia de electrice a Menatwork, unul dintre cei mai importanti producatori si importantori romani pentru aparate de iluminat si materiale electrice, tinteste afaceri la peste 6 milioane de euro in acest an, in crestere cu 20% fata de anul precedent.

“Pentru anul in curs mizam pe o crestere de circa 20% a rulajului. Ne bazam in principal pe cresterea productiei de corpuri de iluminat customizate, dar si pe dezvloltarea serviciilor de consultanta. Ne axam totodata si pe o prezenta mai accentuata la export, in special pe pietele din Italia si Germania, unde merge circa 50% din productie”, a declarat Viorel Niculae, director al diviziei electrice in cadrul Menatwork.

In cadrul diviziei de echipamente electrice, una dintre cele mai importante categorii de produse este cea a corpurilor pentru iluminat, ce reprezinta peste o treime din valoarea totala a segmentului pe care compania activeaza.

“Vanzarile de corpuri de iluminat in cadrul Menatwork se situeaza undeva la pragul de 10 milioane de lei (2 mil. €), pe o piata pe care noi o estimam la o valoare de 50 de milioane de euro si pe care activeaza trei jucatori locali si care este dominata de impoturi”, sustine Viorel Niculae.

Potrivit acestuia, 80% din solutiile de iluminat disponibile pe piata locala sunt importuri, in timp ce 20% sunt reprezentate de productia locala a grupurilor Electromagnetica, Elba si Menatwork.