"Why Motivating People Doesn't Work...and What Does este o carte pe care nu termini sa o citesti, pentru ca te intorci mereu la ea. Este provocatoare. Provoaca mai ales gandirea​ de tip "Stick&Carrot" si dorinta noastra de a face ceva sa ne motivam oamenii. In istoria omenirii, "Stick & Carrot" este atat de veche​, incat si miturile sunt pline de recompense pentru cei care fac/inving si pedepse pentru cei care nu fac/gresesc. Cred insa ca in contextul erei industriale a sec XX a devenit Marea Paradigma a muncii; si cred ca va mai persista si in anii urmatori. Dar, avem nevoie de o alternativa in contextul inovarii care inseamna colaborare", a spus George Agafitei la WALL-STREET 360.

Intrebarea principala propusa de Susan Fowler nu este daca sau nu sunt oamenii motivati (pentru ca ei sunt, indiferent daca facem noi ceva), ci CE anume ii motiveaza sa fie intr-un spatiu, sa faca sau sa nu faca ceva, sa propuna, sa aiba initiativa.

Aceasta carte este pentru toti cei care pun la indoiala status-quo, credintele bine inradacinate si asa numitele "practici de succes" si care inteleg ca inovatia inseamna si competente si angajament.

Cele sapte capitole sunt fiecare in sine de citi si recitit, iar acolo unde este cazul, de practicat:

Cap I: “Dilema motivatiei” explica de ce motivarea celorlalti nu functioneaza si introduce ca alternativa Modelul Spectrului Motivatiei

Cap II: "Ce anume ii motiveza pe oameni: Povestea adevarata" aduce in discutie adevarata natura a motivatiei umane, beneficiile luarii in considerare a nevoilor psihologice fundamentale (Autonomia, Conectarea si Competenta) si costurile ascunse ale ignorarii lor

Cap III: "Pericolul controlului,” prezinta alternative la determinarea obtinerii rezultatelor de catre altii sau a recompensarii comportamentelor

Cap IV: "Motivatia este o abilitate" propune o apreciere profunda a nevoii umane de a trece la un nivel mai inalt calitatea experientei propriei motivatii si care este abilitatea de a-i ajuta pe oameni sa faca aceasta trecere

Cap V: "Cum facem trecerea" ii invata pe cititori cum sa poarte o coversatie care faciliteaza trecerea motivatiei la un nivel optim

Cap VI: "Reconsiderarea celor cinci credinte care erodeaza motivatia in munca" provoaca propriile credinte si valori care ar putea submina practicile de leadership si recomanda exersarea suportului si a incurajarii oamenilor pentru un optim motivational

​Cap VII: “Promisiunea nivelului optim motivational” abordeaza situatia modelului motivational propus din trei perspective: organizational, al liderilor si al oamenilor care doresc sa se dezvolte.

Cartea este disponila la Okian.ro.