Una dintre principalele tendinte in piata de training este scaderea accentuata a varstelor managerilor care participa la cursuri, in special in zona de tehnologie, a declarat Dragos Paraschiv, managing partner al companie de consultanta Stand For Development.

„Media de varsta a managerilor a scazut foarte mult. Ceea ce este foarte bine. Daca inainte intr-o grupa de training rar gaseai un tanar de 28 de ani, acum cel de 28 de ani este cel matur. Media de varsta a managerilor este 23-24 de ani, mai ales daca vorbim de zona de tehnologie. O alte tendinta este ca tinerii vor sa invete, dar foarte repede, iar secretul succesului pentru companiile de training este sa fie foarte agile. Succesul in urmatori ani va fi pe programe de „quick intervation”, prin sesiuni de training foarte scurte, pe lucruri aplicate. Astfel incat, la finalul trainingului oamenii sa plece cu ceva foarte concret. Va trebui sa muncim mai mult pentru aceiasi bani”, explica Paraschiv.

O alta tendinta in piata de training este legate de faptul ca oamenii invata multe lucruri la traininguri, insa nu le aplica. „In multe zone incep proiecte care nu se finalizeaza. Ceea ce este mult mai rau decat sa nu incepi”, afirma cofondatorul Stand For Development.

Stand For Development a fost fondata in 2009 de catre Dragos Paraschiv, Mihaela Paraschiv si Adrian Paraschiv, compania fiind un business de familie.

Mizeaza pe o crestere de 35% anul acesta

Anul trecut, cifra de afaceri a fost de circa 530.000 de euro, iar profitul net de 170.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

„In fiecare am avut cresteri de 30-40-50%. Pentru anul acesta, mizam un avans de 35% si, din ce vedem, cred ca vom fi placut surprinsi”, spune Paraschiv.

Cresterea Stand For Development este determinata atat de dezvoltarea pietei de training cat si de atragerea de clienti. Unul dintre serviciile pe care compania mizeaza pentru a creste este Scram Agile Framework, un program prin care se fac traininguri separate, dar complementare atat angajatilor cat si managerilor.

„In Romania, de multe ori se fac traininguri, dar apoi nu se mai intampla nimic, din punct de vedere business nu ramane mare lucru. Pe noi ne preocupa sa ramana ceva concret in organizatie, iar acest program il folosim pentru activitatile de post-livrare a trainingului, pentru a avea rezultate. Astfel, daca managerul stie ce au facut participantii, daca el este un exemplu, daca are o metoda de sprijini ce au invatat la training, rezultatele apar”.

Pentru un proiect de training care sa includa si componenta Scrum Agile Framework, costul urca cu 25% fata de un program obisnuit.

Un trainer bun castiga intre 100-400 de euro pe zi

Un general, un trainer bun poate castiga intre 100 si 400 de euro pe zi. „Dar trainerul nu ar trebui sa utilizeze toate cele 22 de zile lucratoare si weekend-urile pentru ca un volum prea mare de munca o sa aiba un impact negativ auspra calitatii de livrare. Intre 10-14 zile de training pe luna este o idee buna”, afirma seful Stand For Development.

In general, industriile in care se fac cele mai multe traininguri sunt cele care cresc si care fac exporturi, printre acestea numarandu-se companiile auto, cele de productie, IT si BPO (business process outsourcing).

Companiile aloca de obicei cateva sute de euro pe an, per angajat, pentru traininguri.

Dragos Paraschiv afirma ca in ultimii ani procentul multinationalelor a scazut in veniturile companiei, pe masura ce tot mai multi antreprenori au aplicat la astfel de servicii. „Asta inseamna o maturizare a antreprenorilor. Ei vor training fie pentru echipele de vanzari, fie pentru viziunea strategica pe care compania ar trebui sa o adopte”, mai spune reprezentantul Stand for Development.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri