Toyota a avut pierderi operationale in primul trimestru fiscal, perioada aprilie-iunie, pentru prima data in ultimii doi ani, cauzate de cutremurul devastator din martie din Japonia si de aprecierea yenului, insa a ridicat prognoza de profit pentru anul in curs, mizand pe o revenire rapida, scrie Mediafax.
Problemele de aprovizionare si productie cauzate de cutremurul si valul tsunami din 11 martie au fost rezolvate mai rapid decat se anticipa, iar Toyota, cel mai mare constructor de automobile din lume, a anuntat ca va reveni la capacitatea normala de productie din septembrie, cu circa doua luni mai devreme decat estimase anterior, transmite Reuters.

Deprecierea dolarului si pozitia solida a yenului in raport cu monedele de pe principalele piete de export va continua insa sa erodeze profiturile grupului, care exporta mai mult de jumatate din automobilele construite in Japonia. Reprezentantii companiei au avertizat ca operatiunile autohtone ar putea inregistra pierderi la cursurile actuale de schimb valutar.

Toyota a inregistrat o pierdere operationala de 108 miliarde yeni (1,4 miliarde de dolari) in primul trimestru fiscal, fata de un profit de 211,7 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatul a fost totusi mai bun decat media esimarilor analistilor contactati de Reuters, care indica o pierdere de 190 miliarde yeni.

Profitul net al grupului a fost de numai 1,2 miliarde yeni (15,5 milioane de dolari), fata de 190,5 miliarde yeni in primul trimestru fiscal al anului trecut, iar veniturile au coborat cu 29,4%, la 3.440 miliarde yeni (44,4 miliarde de dolari).

Pentru anul fiscal aprilie 2011 - martie 2012, Toyota si-a ridicat prognoza de profit operational la 450 miliarde yeni, fata de cifra mai optimista, de 529,7 miliarde yeni, inaintata de analisti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri