Primul Porsche din istorie a fost descoperit intr-o stare remarcabila, intr-un hambar din Austria. Modelul, “Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton” sau, pe scurt, P1, a fost construit si conceput de insusi Ferdinand Porsche, prima oara fiind pus in circulatie in Viena, 26 iunie 1898.

La putin dupa un an, in septembrie 1899, Porsche a demonstrat puterea noului model ajungand pe primul loc la International Motor Vehicle Exhibition din Berlin. Noua sa masina a terminat cu 18 minute inaintea celei de-a doua clasate, jumatate dintre vehicule neterminand cursa din cauza problemelor tehnice.

Conform USA Today, P1 a fost parcata in hambar in anul 1902. Desi poate parea o trasura, P1 este o masina electrica. Masina putea atinge viteze de circa 22 mile/ora. Conform Porsche, motorul are 3 cai putere, cu cresteri de pana la 5 cai putere, la viteze aproape de maxim. Intregul vehicul cantareste circa 1.360 de kilograme si se bazeaza pe circa 450 de kilograme de baterie.

Caroseria din lemn, volanul si ceasurile care indicau voltajul si amperajul au rezistat peste decenii.

Porsche a gravat "P1" (Porsche number 1) pe toate partile esentiale ale automobilului. Poti sa vezi un "P1" in centrul axei de mai jos.

In prezent, masina poate fi admirata la Porsche Museum, in Stuttgart, Germania. Partile albastre au fost adaugate pentru a transmite privitorilor cum stateau pasagerii in masina.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri