Nissan si Suzuki investesc 1.5 mld. dolari in constructia unei uzine in India

Constructorii auto japonezi Nissan si Suzuki vor investi impreuna 1,5 miliarde dolari in India pentru constructia unei noi uzine de asamblare cu o capacitate de 350.000 de autovehicule pe an, a anuntat joi agentia de presa indiana Press Trust of India.

Investitia a fost confirmata de ministrul indian al Industriei, Sontosh Mohan Dev, citat de agentia de presa indian. Cu toate acestea un purtator de cuvant de la Suzuki a refuzat sa comenteze aceste informatii, informeaza Rompres.

Noua uzina ar urma sa fie amplasata la Manesar (statul Haryana, nordul Indiei) si productia realizata aici va fi destinata exclusiv exportului. Suzuki poseda deja in aceasta regiune o linie de productie de 600.000 de autoturisme pe an, insa aceste autoturisme sunt destinate pietei auto locale aflata in prezent in plina expansiune. in 2005/2006 vanzarile de autovehicule pe piata din India au atins pragul de 1,1 milioane unitati, urmand sa se dubleze pana in 2010.

in anul 1983 grupul japonez Suzuki in cooperare cu guvernul indian a infiintat un joint venture in scopul producerii unui mic autoturism (Maruti) care sa fie accesibil pentru clasa mijlocie din India. Astazi societatea Maruti Udyog, in care Suzuki este actionar majoritar, a produs jumatate din autovehiculele care alcatuiesc parcul auto indian. Principalii concurenti ai societatii Maruti Udyog sunt grupul sud-coreean Hyundai Motor si constructorul indian Tata Motors.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri