BMW investeste aproximativ 200 de milioane euro pentru mobilitate electrica in uzina din Munchen, unde va incepe in 2021 productia de serie a modelului electric BMW i4.

Uzina cu aproximativ 8.000 de angajati face un pas pentru a deveni locatie de productie pentru automobile integral electrice si pentru concepte de mobilitate ale viitorului. Astfel, atat masinile cu motoare termice sau sisteme plug-in hybrid, cat si cele pur electrice pe baterii vor fi produse in viitor la Munchen pe aceeasi linie de asamblare.

BMW Group urmareste strategia ca in fabricile sale sa produca automobile complet electrice impreuna cu modele plug-in hybrid sau cu motoare termice pe aceeasi linie de productie, in loc sa construiasca structuri de productie separate pentru masinile electrice. Aceasta de posibilitatea companiei sa se adapteze rapid la orice transformare a pietei. "Un sistem de productie pregatit pentru viitor are cel mai inalt grad de flexibilitate pentru a putea reactiona la fluctuatiile de volum si la evolutiile pietei care in prezent nu sunt inca previzibile", a explicat Engelhorn.

Robert Engelhorn este, din august, directorul uzinei din Munchen. Primele sale luni au fost marcate de inceperea productiei noului BMW Seria 3 la jumatatea lunii octombrie. Pe langa productia de serie si lansarea noilor modele, un alt proiect viitor important va fi in centrul atentiei in 2019: integrarea viitorului BMW i4.

Integrarea modelului BMW i4 necesita masuri extinse, in special pentru constructia caroseriei si montarea automobilului. Aceasta intrucat conceptul de caroserie al automobilului difera semnificativ de arhitecturile modelelor produse anterior in fabrica din Munchen. De exemplu, la constructia caroseriei, acumulatorul de inalta tensiune al BMW i4 necesita un ansamblu de podea aproape complet independent, care include un subcadru. Sarcina specialistilor in planificare este aceea de a proiecta linii de productie complexe, astfel incat cei peste 1.000 de roboti sa poata produce in fiecare minut nu doar caroseriile pentru BMW Seria 3, Seria 4 si M4, ci si pe cea a viitorului BMW i4.

Citeste si:
Salonul Auto de la Geneva: Mașinile electrice vor fi în lumina...
Salonul Auto de la Geneva nu...

Pentru a putea instala acumulatorul de inalta tensiune in automobil, planificatorii trebuie sa gaseasca spatiu pentru tehnica vasta de transport, care ocupa spatiu, in spatiul deaja limitat din Munchen, o fabrica integrata acum in oras, o data cu extinderea acestuia.

BMW i4 impune un efort considerabil pentru uzina in privinta logisticii si a furnizarii de materiale. Multe componente ale BMW i4 difera de componentele automobilelor conventionale. Aceasta inseamna variante suplimentare de componente si, astfel, un numar tot mai mare de fluxuri de marfuri care trebuie controlate.

Uzina BMW Group din Munchen este uzina principala a BMW Group. Fabrica este situata in partea de nord a orasului Munchen, in imediata vecinatate a sediului central al companiei, a Muzeului BMW, a BMW Welt si a Centrului de Cercetare si Inovatie FIZ. Din 1922, motoare si apoi automboile au fost produse in uzina BMW Group din Munchen din aceasta locatie. In prezent, pana la 1.000 de automobile parasesc zilnic linia de productie a uzinei BMW Group din Munchen, inclusiv BMW Seria 3 Sedan, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupe si BMW M4 Coupe. Pe langa productia de automobile, productia de motoare este, de mai multi ani, o competenta de baza a uzinei. Portofoliul de motorizari include motoarele pe benzina cu trei, patru, opt si 12 cilindri, motoarele diesel cu sase cilindri, precum si motoarele de inalta performanta, cu opt cilindri, pentru modelele BMW M.

Citeste si:
Coronavirus| Grupul BCR oferă personalului medical mașini electrice
Coronavirus| Grupul BCR oferă...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
Mit Motors introduce serviciul de preluare şi livrare a mașinilor pentru service
Setari Cookie-uri