Mazda a lansat noul SUV compact CX-30, cel de-al doilea model de generatie noua, care se incadreaza ca dimensiuni si pret intre CX-3 si CX-5. Modelul nu se numeste CX-4 intrucat denumirea este deja utilizata pentru un SUV destinat exclusiv pietei chineze, un inlocuitor pentru CX-7.

Desi vazut din spate CX-30 ne aduce aminte de CX-3, acest model este complet diferit, are un interior spatios cu scaune imprumutate de la CX-5, avand un ampatament de 2,65 m. Modelul are o lungime de 4,39 m, o latime de 1,79 m si un volum al portbagajului de 430 litri.

In Romania, CX-30 costa de la 21.290 euro cu TVA, fiind mai ieftin cu 2.000 euro decat CX-5.

Motorizari CX-30

Mazda continua sa ofere masini cu emisii scazute de CO2, de aceea motorizarile raman in continuare cu putini cai putere. CX-30 are un propulsor diesel de 1,8 litri 116 CP si un motor de 2 litri benzina 122 CP. Insa, pe lista pentru acest model este si noul propulsor pe benzina de 2 litri 180 CP Skyactiv-X, care functioneaza dual cu aprindere prin compresie controlata cu scanteie. Cele doua motorizari pe benzina sunt mild hibrid.

La volan in CX-30

Prima masina pe care am condus-o pe soselele dintre Barcelona si Girona a fost un CX-30 cu motorizarea diesel si transmisie automata cu 6 trepte. Modelul avea tractiune fata. CX30 poate fi comandat cu tractiune fata sau integrala. Nu am prea facut depasiri pentru ca nu a fost cazul, dar nici nu am simtit ca propulsorul de 116 CP ar fi ideal pentru astfel de situatii. Interesant este faptul ca atunci cand ridici piciorul de pe pedala de acceleratia, masina face frana de motor chiar si cand drumul este in panta. Nu la fel s-a intamplat si in cazul transmisiei automate combinata cu motorul de 180 CP. Dupa cum stiti, in prezent, nu prea mai poti face frana de motor cu multe masini de generatie noua.

In plus, cutia automata cu sase trepte nu mi s-a parut senzationala nici in combinatie cu motorul pe benzina de 180 CP, pe care l-am condus in jur de 20-30 km. De aceea, recomand transmisia manuala indiferent ce motorizare alegeti.

Am stat in dreapta intr-un CX-30 cu motorul pe benzina de 122 CP echipat cu transmisia manuala cu 6 trepte. Chiar daca nu am fost la volan, am remarcat ca masina rula si era ceva mai vioaie decat dieselul pe care il condusesem inainte.

CX-30 se conduce usor, ofera o buna vizibilitate, sta bine pe viraje si te rasfata cu scaunele mari ale lui CX-5. Scaunele de generatie noua sunt realizate sa sustina curbura naturala a coloanei, ajutand soferul sa-si echilibreze in mod natural capul. Totodata, la nivelul spatarului a fost adaugat un suport similar celui lombar, pentru partea superioara, cu scopul reducerii oboselii la drum lung.

Interiorul este in ton cu tendintele actuale, oferind putine butoane si cateva elemente deosebite care ii aduc eleganta. Fata de celelalte modele Mazda, CX-30 poate avea plansa de bord, fetele usilor si cotiera fata in nuanta albastru sau maro.

In varianta cu nuante maro, interiorul poate fi comandat combinat cu piele alba sau neagra, iar in cazul celei cu albastru, interiorul va fi textil, colorat cu gri sau negru.

SUV-ul CX-30 vine cu noul display central color de 8,8 inchi, controlabil cu ajutorul comenzilor de pe volan sau al centrului de comanda HMI de pe consola centrala. Totodata, modelul este echipat standard cu proiectie laser pe parbriz. Toate dispozitivele, indiferent de tipul de actionare prevazut, rotire, apasare, ridicare sau tragere, au fost gandite pentru o senzatie cat mai placuta la atingere.

Video: Mazda CX-30 - interior

In echiparea standard, masinile vin cu Apple CarPlay/Android Auto si sistem de navigatie. Pentru sunet sunt disponibile doua variante de sistem audio, unul standard cu 8 difuzoare si unul de 12 difuzoare, realizat in colaborare cu Bose. Sistemul de baza, denumit Mazda Harmonic Acoustics, este preluat de la Mazda3.

Desi modelul testat in Spania avea tractiune fata, CX-30 poate fi echipat si cu sistemul de tractiune integrala i-activ AWD, care monitorizeaza aderenta celor patru roti in timp real. Si acest model vine cu tehnologia G-Vectoring Control Plus pentru a controla distributia cuplului intre cele doua punti.

Mazda CX-30 poate fi comandata in noua variante de culori ce includ Rosu Soul Crystal, Gri Machine si noul Gri Polimetalizat. Nuanta in standard pe acest model este Alb Arctic, orice alta culoare alegeti costa 450 euro sau 600 euro pentru Gri Machine si 750 euro pentru Rosu Soul Crystal. Noul SUV Mazda va fi echipat cu jante de aliaj de 16 sau 18 inchi, disponibile in variante Dark Bright sau Silver Metallic.

Video: Mazda CX-30 - exterior

Tehnologii Mazda CX-30

Noua Mazda CX-30 poate fi echipata cu sistemul Front Cross Traffic Alert, care foloseste radare instalate pe lateralele masinii pentru a detecta vehicule care se apropie din unghiurile moarte in intersectii in T si avertizeaza soferul; sistemul care avertizeaza soferul ca este obosit; Cruising & Traffic Support care asista accelerarea, franarea si directia in ambuteiaje pe autostrada pentru a mentine o distanta corespunzatoare fata de vehiculul din fata; camera 360°; cruise control adaptiv; asistentul la depasirea liniei de delimitare a benzii de rulare; faza lunga adaptiva.

Mai multe informatii despre noua Mazda CX-30 sunt disponibile aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri