Fourmont a mai spus ca e prea devreme de estimat efectul pe care il va avea asupra vanzarilor totale Dacia din 2007 posibila reducere a taxei de prima inmatriculare pentru automobile. El a adaugat ca trebuie sa asteptam rezultatele discutiilor dintre oficialii de la Bruxelles si autoritatile romane pe marginea acestui subiect.
Vice-presedintele consiliului de administratie al Dacia, Constantin Stroe, a admis ca vanzarile Dacia au scazut la acest inceput de an din cauza neclaritatilor legate de cuantumul taxei de prima inmatriculare, insa a adaugat ca vanzarile mai slabe tin si de faptul ca Dacia a inceput productia abia pe 8 ianuarie, deoarece investeste in marirea capacitatii de productiei, in special pentru versiunea Logan break, unde cererea este foarte mare.
In plus, Stroe a adaugat ca "pana ieri (n. r. 22 ianuarie), Dacia a exportat 5.824 de masini si avem 49 de piete pe care ne concentram", astfel ca exporturile duc Dacia pe plus la capitolul vanzari.
In 2006, Dacia a vandut in Romania cu 5% mai putin decat cele 113.276 de automobile din 2005. Scaderea s-a datorat scoaterii din productie in decembrie a camionetei Pick-up, Astfel, daca in 2005 romanii au cumparat peste 20.000 de camionete Dacia, in 2006 cererea a scazut cu peste 40%, pana la 11.740 de unitati. Vanzarile modelului Logan au crescut cu aproape 10% anul trecut, iar versiunea break, Logan MCV, si-a gasit peste 3.600 de clienti, depasindu-si tinta de vanzari.
Dacia lanseaza pe 23 ianuarie un vehicul utilitar derivat din Logan, vehicul care va costa sub 10.000 de euro.
Cu tot cu exporturi, vanzarile Dacia au totalizat 196.592 de unitati in 2006, din care 184.571 au fost Logan. Fata de 2005, vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 19,6% pe fondul cresterii puternice a exporturilor care au urcat cu 74%, pana la peste 88.000 de masini.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: