Dacia oprește producția din cauza crizei de componente electronice la Uzina Vehicule în zilele de 5, 8 și 12 februarie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în data de 8 februarie, au declarat pentru wall-street.ro reprezentanții Direcției Comunicare Groupe Renault România.

În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producția industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiți furnizori. Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 și 12 februarie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în data de 8 februarie. Echipele Grupului, Supply Chain și Achiziții sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto.

Direcția Comunicare Groupe Renault România

Şi alţi producătorii auto din întreaga lume, printre care Ford, General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.

Germania, Franţa şi alte 17 state membre UE au convenit să îşi unească forţele şi să investească în tehnologii pentru procesoare şi semiconductori, componente cheie pentru dispozitivele conectate la internet şi procesarea datelor, în încercarea de a ajunge din urmă SUA şi Asia.

În prezent, ponderea Europei din piaţa globală de semiconductori, evaluată la 440 miliarde de euro, este de aproximativ 10%, iar UE se bazează pe cipurile produse peste hotare. O astfel de dependenţă de cipurile şi alte produse care vin din străinătate a fost scoasă la lumină în timpul pandemiei.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri