Mercedes-Benz a prezentat noua generație Clasa C, limuzină și T-Modell. Clasa C este primul model clasic de serie Mercedes-Benz complet electrificat. Datorită unui starter-generator integrat și a unui sistem electric de 48 de volți sau a unei tehnologii hibride plug-in, acesta are o autonomie electrică de aproximativ 100 de kilometri.

Modelele limuzină și T-Modell pot fi comandate începând cu 30 martie și vor ajunge în showroom-urile reprezentanțelor autorizate Mercedes-Benz în vara anului 2021.

Noua Clasa C pare să fie deja în mișcare cu proporțiile sale dinamice, datorită combinației consolei frontale scurte, ampatamentului lung și consolei din spate. Capota sportivă cu nervuri accentuează acest efect de mișcare. Luneta și spațiul pasagerului au fost mutate în spate pentru aceste proporții clasice cunoscute în industrie sub denumirea de „cab-backward design”. Interiorul adoptă elemente esențiale de la noua Clasa S, adăugând o notă sportivă.

Zona șoferului are un ecran LCD de înaltă rezoluție. Este amovibil și pare că plutește. Acest lucru diferențiază afișajul șoferului de instrumentarul de bord tradițional cu cadrane rotunde. Clienții au de ales între o versiune de 26,0 cm sau o versiune de 31,2 cm. De asemenea, digitalizarea este evidentă pe afișajul central: funcțiile autovehiculului pot fi controlate folosind ecranul tactil de înaltă calitate. La fel ca tabloul de bord, ecranul este ușor înclinat spre șofer. Ecranul central are o diagonală de 24,1 cm ca standard, fiind disponibil opțional și într-o versiune mai mare de 30,2 cm.

Aspectul ecranelor poate fi personalizat în trei stiluri de afișare (Discret, Sportiv, Clasic) și trei moduri (Navigare, Asistență, Service).
• În stil „clasic”, șoferul este întâmpinat cu un mediu de afișare familiar. Afișajul cu două cadrane și schimbarea conținutului dintre ele oferă toate informațiile relevante pentru șofer.
• „Sportiv” este dominat de culoarea roșie, cu designul dinamic al contorului de turații central.
• În stilul „discret”, conținutul este redus la ceea ce este esențial. În plus, ambele ecrane pot fi afișate în șapte scheme de culori cu iluminare ambientală.
• În „Mod de asistență”, situația traficului este afișată în timp real, completată cu informații importante de afișare.

Motorizări Clasa C

Gama de motoare are doar unități cu patru cilindri din familia actuală de motoare Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines).

În plus față de turbocompresoare, atât motoarele diesel, cât și cele pe benzină au acum un starter-generator (ISG) integrat pentru asistență inteligentă la turații reduse ale motorului ca un hibrid ușor din a doua generație. ISG folosește un sistem electric de 48 volți la bord, care asigură funcții precum alunecarea, amplificarea sau recuperarea energiei și face posibilă economisirea semnificativă de combustibil.

Primul diesel cu starter-generator integrat

Noul OM 654 M are acum un starter-generator integrat din a doua generație (ISG), un sistem electric parțial de 48 de volți la bord. Funcția de recuperare a energiei Amn și capacitatea de a „aluneca” cu motorul oprit fac ca motorul să fie și mai eficient. Alături de electrificare, care include și utilizarea unui compresor electric frigorific pentru sistemul de aer condiționat, cele mai importante modificări care fac posibilă o putere de până la 195 kW, plus 15 kW suplimentari din sistemul EQ Boost sunt:
• Un arbore cotit nou crește cursa pistonului la 94.3 mm și capacitatea cilindrică la 1992 cmc,
• Presiunea injectoarelor este crescută la 2700 bari (anterior 2500),
• Timpi de răspuns deosebit de rapizi și livrare uniformă de putere datorită celor două turbocompresoare răcite cu apă, ambele având acum geometrie variabilă a turbinei,
• Conductă de răcire umplută cu sodiu în fiecare piston de oțel. Acest lucru ajută la disiparea vârfurilor de temperatură în spațiul de ardere a pistoanelor.

Motor cu patru cilindri pe benzină, cu a doua generație ISG

Motorul pe benzină M 254 cu patru cilindri și starter-generatorul din a doua generație, cu o putere suplimentară de până la 15 kW și cuplu cu 200 Nm mai mare, își sărbătorește, de asemenea, premiera în Clasa C. Datorită recuperării energiei și capacității de a „aluneca” cu motorul oprit, motorul pe benzină este extrem de eficient. În modelul M 254, Mercedes-Benz a combinat pentru prima dată toate inovațiile familiei de motoare modulare pe benzină și diesel cu patru și șase cilindri într-un singur motor. Acestea includ acoperirea cilindrului NANOSLIDE, rectificarea cilindrului CONICSHAPE și sistemul de post-tratare poziționat direct în motor.

Transmisia 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare pentru adaptarea ISG și este instalată în toate modelele din Clasa C. Motorul electric, electronica de putere și sistemul de răcire al transmisiei s-au mutat acum în sau către transmisie.

Plug-in hybrid cu o autonomie electrică de aproximativ 100 de kilometri

A patra generație de modelele plug-in hybrid va urma imediat după lansare. Electrificarea face un mare pas înainte folosind aceleași motoare de bază. Cu o putere electrică de 95 kW și o autonomie totală electrică de aproximativ 100 de kilometri, Clasa C plug-in va funcționa în modul complet electric în multe cazuri și în multe zile fără a utiliza motorul cu combustie. Aceasta este varianta ultra-modernă, de doi litri, a motorului cu patru cilindri M 254, cu o putere de 150 kW. Cu o capacitate de 230 kW și cuplu de 550 Nm, pachetul complet nu este doar foarte eficient, ci și sportiv.

Două moduri suplimentare de condus permit șoferului să utilizeze în mod avantajos sistemul de propulsie plug-in:
• Battery Hold: Menținerea nivelului de încărcare a bateriei de înaltă tensiune este prioritară. Sunt selectate cele mai potrivite configurații, în funcție de situația de conducere și traseu.
• Electric: Conducerea electrică până la 140 km/h, recuparea energiei în modul de depășire, adaptarea Active Distance Assist DISTRONIC pentru conducere electrică, activarea motorului cu combustie utilizând un punct de presiune al pedalei de accelerație.

Cu o lungime de 4751 mm și o lățime de 1820 mm, modelele Limuzină și T-Modell sunt considerabil mai mari decât modelele predecesoare. Ampatamentul a crescut cu 25 mm, până la 2865 mm.

Sursa foto: Mercedes

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri