Greutatea este una dintre cele mai mari probleme ale bateriilor mașinilor electrice, constructorii fiind de multe ori nevoiți să se confrunte cu următoarea provocare: pentru a mări autonomia vehiculelor, au nevoie de baterii mai mari, ceea ce crește, automat, greutatea mașinilor și presupune, pe cale de consecință, schimbarea întregii dinamici a elementelor care le asigură locomoția, de la frâne și până la roți.
Recent, însă, specialiștii de la Tesla, precum și cei ai companiilor chineze BYD și CATL, s-au gândit că cea mai bună soluție pentru această problemă este de a le integra direct în șasiul mașinii, transmite publicația Wired.
Astfel, cadrul mașinii ar servi unui dublu rol: primul, de a susține, efectiv, toate elementele care vor forma viitoarea mașină, dar și de a o propulsa, efectiv, din moment ce bateria va fi integrată în acesta.
O astfel de schimbare ar servi de asemenea și aspectului general al mașinilor electrice, precum și confortului, din moment ce, odată masa bateriei redistribuită într-o altă zonă, chiar interiorul ar deveni mai spațios.
Prin urmare, constructorii nu ar mai fi nevoiți să "ridice" podeaua mașinilor electrice pentru a stoca celulele bateriilor, așa cum se întâmplă la momentul actual.
Citeste si:
Producătorul CATL estimează că o astfel de abordare ar spori autonomia mașinilor electrice la 1000 de kilometri, o creștere cu 40% față de situația din prezent, conform aceleiași surse.
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: