Liniile de producție ale uzinei Mercedes-Benz de la Sebeș vor fi retehnologizate pentru a putea începe, peste doar doi ani, producția de motoare pentru mașini electrice. Toate fabricile Mercedes-Benz sunt incluse în planurile de electrificare ale constructorului din Stuttgart, iar cea din România se numără printre cele care va construi componente pentru trenuri de rulare pentru mașini electrice, conform Reuters.

România este printre cele mai importante țări din Europa din punctul de vedere al companiilor din segmentul auto, mai multe nume importante din industrie (Ford, Renault, Pirelli, Mercedes-Benz, Michelin) având uzine în țara noastră. Majoritatea acestor fabrici, însă, produc componente sau subansamble care sunt necesare în producția mașinilor cu motoare cu ardere internă. Odată cu tranziția către vehicule electrice, acestea vor trebui să fie retehnologizate, iar cei de la Mercedes-Benz au anunțat deja investiții în acest gen.

Germanii au trasat direcțiile pe care vor fi cheltuiți banii - peste 1 miliard de euro - ce vor deservi mașinile electrice ce vor fi produse în viitor. Astfel, uzinele din Kamenz și Untertuerkheim, din Germania, vor produce baterii pentru platformele MMA și MB.EA. Același lucru se va întâmpla și la uzina Mercedes-Benz din Beijing, acestea trei fiind deja centre de asamblare a bateriilor pentru EV-uri. În plus, ar trebui să iasă baterii și de pe poarta fabricii din Koelleda - toate începând din 2024.

În plus, la Beijing, Untertuerkheim și la Sebeș se vor produce motoare pentru mașinile electrice (drive units). Uzina din Hamburg, dar și cea din Untertuerkheim, rămân esențiale în producerea de punți electrificate și alte componente conexe. Conform înțelegerii din iunie, mașinile performante ce vor fi construite pe platforma AMG.EA vor pleca din Sindelfingen, iar la Bremen și Kecskemet se vor asambla mașini electrice de lux. Fabrica maghiară, însă, își va împărți activitatea, căci acolo se vor produce și modelele Mercedes-Benz mai ieftine. Și în uzina din Rastatt se vor construi Mercedes-urile „de buget”.

Mercedes-Benz dorește ca, din 2030, să comercializeze doar mașini electrice „acolo unde condițiile pieței o permit”, conform șefului pe producție Joerg Burzer. Germanii merg în continuare pe ideea că cea mai eficientă tactică este aceea de a avea uzine ce se concentrează pe asamblarea de mașini, separate de cele care produc și asamblează elementele trenului de rulare propriu-zis.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri