Producătorul americani de mașini electrice Tesla a făcut publice informațiile financiare pentru ultimul trimestru din 2022, respectiv cele ce acoperă întreg anul trecut, ceea ce ne oferă o imagine de ansamblu asupra creșterii de care s-a bucurat compania lui Elon Musk care a înregistrat un profit record de 12,6 miliarde de dolari în anul în care a produs aproape 1,4 milioane de mașini.

Tesla a avut parte de un an 2022 foarte bun, în ciuda câtorva momente mai dificile. Producătorul american care a popularizat mașinile electrice nu mai este de o bună bucată de vreme unul de nișă, iar cifrele de anul trecut confirmă că Model 3 sau Model Y sunt, cu adevărat, automobile globale. Tesla a făcut publice datele financiare pentru trimestrul patru, dar și aferente anului 2022, un an pe care compania lui Elon Musk l-a încheiat la vârful ierarhiei mărcilor de lux din SUA, dar și unul în care Model Y a fost, mai multe luni la rând, „rege” al vânzărilor în Europa.

Tesla, în creștere pe trimestrul patru față de aceeași perioadă din 2021

Constructorul american a comunicat că Q4 a adus 24,1 miliarde de dolari în încasări, dintre care afacerea auto a Tesla a contribuit crucial cu 21,3 miliarde de dolari. Această sumă este cu 33% mai mare decât cea din trimestrul patru a lui 2021, iar din această sumă 467 de milioane de dolari au venit din credite de la stat, o creștere cu aproape 50%. Asta se traduce într-un profit-record de 3,7 miliarde de dolari, în creștere cu 59%.

Chiar și așa, valoarea acțiunilor companiei a scăzut drastic în 2022, prețul micșorându-se cu 65%, dar s-a menținut peste așteptările analiștilor ( 1,19 dolari vs 1,13 dolari per acțiune). Este interesant faptul că prețul acțiunilor a crescut cu 5% la scurt timp după publicarea datelor financiare ca urmare a unui mesaj a lui Elon Musk, acesta sugerând că Tesla ar fi capabilă să producă două milioane de automobile în 2023. Americanii au fost obligați să reducă prețul mașinilor electrice vândute pentru a rămâne competitivi. Conform lui Musk, strategia pare că funcționează, privind primele cifre apărute pentru luna ianuarie, Musk vorbind despre o cerere record citat de CNBC.

În 2022, Tesla a produs 1.369.611 de mașini, dintre care 1.298.434 au fost Model 3 sau Model Y. Compania a rămas, însă, și cu multe mii de mașini nevândute. Astfel, deși producția a crescut cu 43% față de 2021, doar 1.313.851 de mașini și-au găsit un cumpărător, la nivel global, în 2022. Această cifră reprezintă o creștere cu 40% a vânzărilor, dar care este sub creșterea de 50% promisă investitorilor. Comparând cele două cifre ajungem la concluzia că, în parcările Tesla, au rămas 71.000 de mașini nevândute la final de 2022.

Tesla, profit record în 2022 față de anul anterior

Deși Tesla a ratat ținta de vânzări pe care și-a propus-o, mai ales din cauza diferitelor situații excepționale de care s-a plâns și Elon Musk, anul trecut a fost unul foarte bun pentru cea mai populară marcă de lux din State. Veniturile din afacerea cu automobile au ajuns la 71,5 miliarde de dolari în 2022, o creștere cu 51% față de datele din 2021. Încasările totale, de 81,4 miliarde de dolari, au marcat un salt procentual identic. Asta înseamnă că profitul net al Tesla a atins 12,6 miliarde de dolari anul trecut după ce trecem prin sită cele 7,2 miliarde de dolari (aplicând Generally Accepted Accounting Practices - GAAP) în costuri operaționale.

În trecut, Musk argumenta că viitorul Tesla atârnă de succesul controversatului pachet de ajutoare inteligente pentru șofat cunoscut ca „Full Self-Driving Assist”, dar doar 324 de milioane de dolari au ajuns în visteria Tesla ca rezultat direct al achiziției de către clienți a acestei suite de echipamente care costă 15.000 de dolari și include alte update-uri în viitor, contra-cost. Tesla estimează că există 400.000 de utilizatori ai FSD în SUA și Canada.

Sursa foto: Shutterstock.com, Tesla

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri