Peugeot a dezvăluit o nouă generație a SUV-ului său E-3008 care continuă moda SUV-urilor compacte cu aspect de coupe. Francezii au anunțat trei trenuri de rulare 100% electrice, versiunea de top oferind o autonomie de 700 de kilometri. Mașina va ajunge pe piață în prima parte a anului viitor și va fi asamblată la uzina Sochaux din Franța, un pol istoric al mărcii care face parte din grupul Stellantis.

La doar câteva zile după ce a făcut publice primele imagini cu noul Peugeot E-3008, constructorul francez a dezvăluit și datele tehnice ale generației care trebuie să continue succesul unui model reprezentativ pentru marcă, mai ales după relansarea sa ca SUV. Anterior anului 2016, modelul 3008 era comercializat ca un monovolum compact, dar Peugeot a răspuns trendurilor care semnalau un interes tot mai mare în SUV-uri.

La lansare a venit și anunțul că versiuni plug-in hybrid și mild hybrid cu motoare termice sunt de asemenea pregătite, dar versiunea electrică este cea în care își pun speranțele francezii. Încă de la lansare, Peugeot a vândut peste 1,32 milioane de 3008, adică mai bine de 150.000 de bucăți anual. În prezent, CEO-ul Peugeot Linda Jackson susține că ținta este ca, în Europa, 50% dintre 3008-urile vândute să fie 100% electrice.

Noul SUV cu aer de coupe și proporții compacte ascunde, în premieră, platfroma STLA Medium. Aceasta va ajunge pe diverse modele din cadrul Stellantis, căci CEO-ul Carlos Tavares a anunțat că, până în 2030, una din două mașini noi vândute de mărcile grupului vor fi electrice. În primă fază, bateriile lui E-3008 vor fi furnizate de FinDreams, o divizia a chinezilor de la BYD. Mai târziu, însă, bateriile vor veni de la ACC, un joint-venture în care s-au implicat Stellantis, TotalEnergies și Mercedes-Benz.

Cu o lungime mai mare cu 100 de milimetri față de actuala generație, Peugeot anunță că E-3008, dar și modelele hibride, au un portbagaj de 520 de litri, identic ca și capacitate cu portbagajul actualului model care n-are o linie de coupe. De asemenea, versiunea cu tracțiune integrală se laudă cu un spațiu de 470 litri în spate, mult mai mult față de cei 395 litri oferiți de generația actuală în această configurație.

Specificațiile tehnice ale lui Peugeot E-3008

Modelul „entry-level” are un singur motor electric aflat pe puntea față. Acesta oferă 210 cai putere și o autonomie de 525 kilometri. În schimb, o versiune Long Range tot cu tracțiune față, dar cu 210 cai putere, poate acoperi 700 de kilometri cu o singură încărcare. În fine, modelul cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, are 320 de cai putere și o autonomie oficială în ciclu WLTP de 525 kilometri.

Prin comparație, recent lansatul Renault Scenic E-Tech parcurge maximum 620 de kilometri cu un „plin” de curent. În aceste condiții, specialiștii de la S&P se așteaptă la vânzări anuale de 140.000 de unități, mai puțin ca în prezent din cauza competitivității din interiorul grupului. Stellantis oferă și alte EV-uri cu dimensiuni similare, Jeep Compass și Peugeot 408. Cel mai mare rival din afara grupului este Tesla Model Y.

Ford Explorer, Skoda Elroq, Opel/Vauxhall Grandland, Cupra Tavascan și Volkswagen Tiguan sunt alte modele importante în segmentul SUV-urilor compacte, Tiguan-ul fiind și cel mai popular model cu vânzări de aproape 97.000 de exemplare în prima jumătate a acestui an. În aceeași perioadă, 3008-ul s-a comercializat în aproape 59.000 de exemplare. Odată cu lansarea noii generații, S&P crede că aproximativ 35% din toate 3008-urile vândute în lume (în toate cele 130 de piețe) vor fi electrice, iar 48% vor fi mild-hybrid.

Motoarele modelului E-3008 sunt dezvoltate in-house, iar bordul care pare că se încolăcește în jurul șoferului, cu un volan mic și poziționat ceva mai jos decât este obișnuit, oferă un control pentru modurile de condus: Normal, Eco, Sport și 4WD. Încărcarea prin AC va fi standard de 11 kW sau, opțional, printr-o priză de 22 kW. Prin încărcare rapidă DC (160 kW), bateria poate fi încărcată de la 20 la 80% în 30 de minute. Modelul mild-hybrid se bazează pe o arhitectură de 48 volți. Vor exista doar două nivele de echipare, Allure și GT, fiecare cu câte trei pachete de opțiuni fiecare.

Sursa foto: Peugeot

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri