Volvo a urmat exemplul dat de rivalii săi germani din sectorul premium și a decis să deconecteze complet rețeaua de dealeri a mărcii care se află pe teritoriul Rusiei. Aceștia nu mai au acces la software-ul companiei și, deci, nu mai pot executa anumite operații de servisare și diagnosticare, ceea ce îi afectează direct pe clienții Volvo din țara lui Putin. Mai mult, aceștia sunt sfătuiți să nu-și rătăcească cheile de la mașina personală, deoarece showroom-urile nu-i mai pot ajuta să le reprogrameze.

În luna august BMW, Audi și Mercedes-Benz au luat o decizie unitară de a deconecta toți dealerii ruși ai acestormărci de la software-ul necesar în service, lăsând clienții să se descurce cum pot. Acum, Volvo a luat o decizie similară ca răspuns la agresiunea continuă a Rusiei în Ucraina, războiul împingând mai mulți constructori mari să-și vândă uzinele din cea mai mare țară din lume.

„Ca urmare a sancțiunilor, Volvo On Call este nefuncțional în acest moment. Am fost deconectați de la rețea încă din 25 septembrie”, a comunicat un dealer Volvo din Rusia citat de Moscow Times. Cum nu există un alt software similar, dealerii au probleme și când vine vorba altor operațiuni ce țin de partea de programare, cum ar fi instalarea unităților de control (ca ECU) sau a transmisiilor.

Unul dintre dealerii BMW din Rusia spuneau că nu mai pot face diagnoze corecte la mașinile venite în service, iar dacă șoferul pierde cheile, el nu mai poate fi ajutat să recapete accesul în propria mașină. Dealerul a spus că, teoretic, ar fi posibil ca mașina să fie transportată pe platformă până într-o țară vecină în care dealerii mai pot încă să acceseze rețelele constructorilor care au impus acest embargo tehnologic.

„Cel mai probabil, vom ajunge în postura de a parca aceste mașini. Nici vânzarea lor nu mai este posibilă, din moment ce nu primim piese de schimb și nu putem nici să reprogramăm chei sau să oferim alte servicii de mentenanță”, a spus un reprezentant al unui constructor străin citat de Moscow Times. În prezent, singura soluție pe care o au clienții Volvo, dar și cei ai celorlalte mărci care au luat decizii similare este reprezentată de diversele ateliere din zona gri care se ocupă cu diverse operațiuni discutabile din punctul de vedere al legalității (cum sunt unele ateliere de tuning care fac și resoftări).

Sursa foto: Volvo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri