Suzuki Swift, modelul citadin al constructorului nipon, va intra într-o generație nouă care aduce cu sine un tren de rulare hibrid, dar o ofertă de motorizări redusă la extrem. Cel mai probabil și noul model va fi fabricat la uzina Magyar Suzuki din Esztergom, la aproape 50 de kilometri de Budapesta.

Suzuki a ales calea unei evoluții în locul unei revoluții când a venit vremea desenării noii generații Swift. Japonezii propun niște forme puțin mai angulare, aducând în producția de serie conceptul prezentat la începutul lunii octombrie. Hatchback-ul subcompact de segment B s-a bucurat de un succes notabil până acum, compania comercializând șase milioane de unități la nivel global de la lansarea modelului și până în 2018. Dacă luăm în calcul că, cu doar doi ani înainte, se producea Swiftul cu numărul cinci milioane, n-ar fi exagerat să presupunem că până în 2023 mica mașină de oraș s-a vândut în aproximativ 9 milioane de bucăți.

Acum, la două decenii de la prezentarea primei generații, a patra „venire” a lui Swift propune o motorizare cu tehnologie hibridă și un design dominat de grila de mari dimensiuni din față și capota rotundă, a la Mini Cooper de la începutul aniilor '00. Suzuki spune că noul Swift este „complet nou”, dar design-ul este foarte similar, cel puțin în față, cu modelul vechi. În spate regăsim stopuri cu sticlă clară, iar combinația de două culori a caroseriei este și ea familiară.

La interior, surprinde prezența ceasurilor de bord analog, cel puțin într-o lume în care interioarele mașinilor noi sunt inundate de ecrane. Chiar și Dacia Duster a abandonat ceausrile de bord clasice în favoarea unui ecran în spatele volanului. Bordul a fost redesenat, dar arată din start învechit, nu că asta ar fi neapărat ceva nou. Elementul de modernitate este ecranul de infotainment de 9 inci de pe bord, vechea generație fiind oferită cu un ecran integrat în planșa consolei centrale.

La capitolul siguranță Suzuki oferă echipamente cvasi-obligatorii pentru un scor acceptabil în testele Euro-NCAP printre care enumărăm lane-keeping assists, sisteme de monitorizare a stării șoferului, dar și „Dual Sensor Brake Support II”, un sistem ce folosește senzori și camere pentru a alerta șoferul dacă un impact cu un alt participant la trafic (mașină, camion, motocicletă, bicicletă sau pieton) este iminent. Sistemul poate aplica frâna de unul singur, da nu va opri mașina. În plus, Suzuki a lansat, în premieră, o aplicație de mobil pentru noul Swift.

Noul Swift a fost echipa cu tehnologia de pe ultimele versiuni ale generației anterioare, adică propulsie mild-hybrid. Vorbim de motorul Z12E cu trei cilindri de 1,2 litri ce poate fi comandat cu tracțiune față sau integrală. Suzuki nu a oferit date despre performanțe sau consum, dar motorul de 1.200 cmc de pe generația anterioară oferea 82 de cai putere și avea nevoie de 12,2 secunde pentru a prinde 100 km/h cu start de pe loc în versiunea cu transmisie de tip CVT. În Japonia, doar acest tip de transmisie este disponibilă pentru noul model, dar niponii n-au infirmat încă posibilitatea unei manuale pentru Europa. Vom afla mai multe detalii când modelul va ajunge în showroomuri, în primăvara anului viitor.

Sursa foto: Suzuki

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri