Dongfeng a dezvăluit recent o nouă berlină cu design agresiv și un preț foarte mic, comparat cu oferta europeană. Denumită eπ 007, noua mașină de familie are uși tip foarfecă în față și se laudă cu o autonomie de 1.200 de kilometri. Totul sună aproape prea bine pentru a fi adevărat...

Cu ocazia CES 2024 (Consumer Electronics Show) de la Las Vegas, compania Zeekr a prezentat sedanul 007, dar nu există nicio legătură între acest model și Dongfeng eπ 007, înafară de niște trimiteri răzlețe la un oarecare agent secret britanic. Modelul Dongfeng este construit pe arhitectura modulară Quantum și are un Cx de doar 0,209, comparabil cu al Tesla Model S.

Inspirați probabil tot de constructorul american, cei de la Dongfeng au decis să echipele 007 cu uși care se deschid într-o manieră neobișnuită - la fel cum, la Tesla Model X, portierele din spate se deschid în sus. Spuneam, însă, la început că există și un șiretlic pe care Dongfeng îl ține ascuns în mânecă pentru a putea publica acele cifre uluitoare de autonomie.

Versiunea 200Pro vine cu un motor termic folosit pe post de range extender. Agregatul de 1,5 litri pe benzină funcționează pentru a ține în viață bateria de 28,39 kWh de unde și autonomia faraonică. Motorul electric dezvoltă 215 cai putere și 310 Nm. Modelul de bază este 100% electric și utilizează o baterie de 56,83 kWh combinată cu același motor electric pentru o autonomie de 530 de kilometri.

Există și o variantă electrică cu o autonomie mai mare, anume cea care propune bateria de 70,26 kWh și oferă 268 cai putere și 320 Nm. Pe lângă o accelerație de la 0 la 100 km/h în sub șase secunde, autonomia este de 620 de kilometri. Prin fast-charging (DC), bateria se încarcă de la 20 la 80% în 26 de minute, același timp de așteptare fiind necesar și în cazul modelului cu baterie mai mică.

Dongfeng oferă, în fine, și un 007 mai performant cu două motoare electrice, dar care trebuie să facă pauze mai dese pe la stațiile de încărcare. Acesta din urmă oferă 536 cai putere și 640 Nm pentru un sprint de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Cum motorul de pe cealaltă punte face ca mașina să fie mai grea, autonomia este de doar 540 kilometri. Aceste date sunt obținute conform metodei de calcul din China (CLTC), care este diferită de WLTP utilizată în Europa, respectiv de metodele folosite de EPA în Statele Unite.

În China, mașina costă de la 159.000 yuani sau 20.400 euro, dar oferă multe opțiuni premium cum ar fi suita ep PILOT care oferă capacități de rulare autonomă, dar și sistem de recunoaștere facială a șoferului și un instrumentar de bord culisabil. Planșa este dominată de ecranul central, în timp ce sistemul audio are 20 de boxe. Spațiile de depozitare sunt destul de multe, cel mai mare fiind plasat în partea de jos a consolei centrale.

Sursa foto: Dongfeng

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri