Zvonurile care se învârteau prin presă încă din toamna anului trecut au fost confirmate, recent, de șeful Renault Australia, Glen Sealey. Acesta a declarat într-un dialog cu carsales.com.au că Dacia Duster va fi comercializată la Antipozi începând din 2025, dar SUV-ul compact autohton va purta sigla Renault.

Dacia va pătrunde pe piața din Australia, dar sub simbolul rombului francezilor de la Renault, deoarece marca noastră națională nu se bucură de un renume îndeajuns de solid printre australieni. Vestea a circulat prin presa de pe cealaltă parte a globului în luna noiembrie, iar acum am aflat de la Sealey că și alte modele Dacia ar putea să primească volanul pe dreapta pentru a fi vândute în Australia, inclusiv Jogger și Bigster.

„Dacia este confirmat pentru piața noastră, cu siguranță va ajunge aici”, a declarat directorul general Renault Australia, care trage speranță că Duster se va vinde ca pâinea caldă. „Are potențialul să devină cel mai popular model din gamă”, a adăugat acesta. Se pare că Renault vrea să găsească mii de clienți anual pentru a treia generație a lui Duster.

„Vorbim despre o mașină care se pliază foarte bine pe stilul de viață tipic australian. Este un model cu un preț onest care este pregătit pentru o escapadă de weekend, cu posibilități pe teren accidentat, dar și o conduită care nu-ți pune probleme în oraș”, a subliniat Sealey. Acesta este de părere că, la prețul lui Duster, SUV-ul autohton va fi „unic” pe piață căci alte crossoveruri ieftine nu au o versiune cu tracțiune integrală. Cu toate acestea, Duster 4x2 va fi și el vândut în țara cangurilor, dar și versiunea cu propulsie hibridă.

Sealey a văzut noul Duster la Salonul Auto de la Geneva, unde a fost prezentă și publicația Wall-Street.ro, și a declarat că este interesat să aducă și alte modele Dacia în Australia. În prezent, Renault oferă în țara-continent modelele îmbătrânite Captur, Arkana și Koleos. Pentru moment, acesta spune că Duster ar trebui să ajungă în showroomurile Renault din orașe precum Adelaide, Sydney sau Brisbane din a doua jumătate a anului. Prețul este „încă negociat”, aparent.

Sursele australiene relatează că locul de „naștere” al mașinilor este unul dintre principalele lor dezavantaje. Cel mai probabil vorbim de uzina Renault din Turcia, care a preluat producția modelelor Dacia sub semnul rombului în urma unei reorganizări interne a grupului. Asta înseamnă că prețul fiecărui Duster va reflecta un impozit adițional de import de 5% - ceea ce s-ar păstra și dacă mașinile ar fi făcute la Mioveni.

Conform GM-ului Renault Australia, situația pieței locale este una „fluidă”, astfel că nu este clar cum se va poziționa Duster la nivel local, dar rivalii ar putea veni de la branduri nipone ca Suzuki sau Subaru care nu oferă versiuni 4x4. În plus, pe viitor, Sealey spune că vrea să aducă în Australlia și Bigster. „După ce acel model va deveni disponibil, vom face demersurile pentru a-l importa aici”.

În 2023, vânzările Renault în Oz au fost în scădere cu 9,4%. Astfel, francezii au comercializat puțin peste 8.000 de vehicule anul trecut față de aproape 8.900 de unități în 2022. Asta în contextul în care 2022 a fost un an de ținut minte pentru Renault, marcat de o creștere cu 25% a vânzărilor față de 2021. Rămâne de văzut dacăt Duster, Bigster și, de ce nu, alte modele Dacia vor reuși să împingă mai sus cota de piață a Renault într-o țară dominată, în prezent, de asiatici - după dispariția mărcilor locale Ford și Holden.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri