După lansarea CX-60, noua Mazda CX-80 este al doilea model pentru piața din Europa din grupul „Large Product” al companiei. Este cea mai spațioasă mașină din gama europeană Mazda și va deveni noua „navă amiral” a Mazda în regiune.

Cu o lungime de aproape cinci metri și un ampatament de peste trei metri, noua Mazda CX-80 este mai lungă, mai înaltă și are un ampatament semnificativ mai mare decât CX-60. Împreună cu scaunele de pe al treilea rând, rabatabile în două poziții, CX-80 va fi disponibil cu trei configurații ale celui de-al doilea rând, inclusiv posibilitatea de a alege între două scaune individuale (captain seats) combinate fie cu o consolă centrală, fie cu un culoar spre al treilea rând.

Noua Mazda CX-80 include trei noi caracteristici: un nou sistem de control vocal Alexa integrat, un nou sistem de navigație hibrid care combină avantajele serviciilor offline și online și un nou sistem Trailer Hitch View, care utilizează afișajul central și o tehnologie grafică avansată pentru a ajuta la poziționarea vehiculului în raport cu remorca.

Platforma modelului CX-80 este prevăzută cu suspensie față cu dublu braț și suspensie spate multi-link, pentru a asigura un nivel ridicat de confort la rulare, o poziție stabilă și un control uniform al caroseriei. Sistemul său de tracțiune integrală permanentă, orientat pe puntea spate, combină stabilitatea și forța tracțiunii integrale cu caracteristicile de virare neutre ale unei configurații cu tracțiune spate. Noua Mazda CX-80 are, de asemenea, o capacitate de tractare de 2.500 kg.

Gama cuprinzătoare de sisteme avansate de asistență pentru șofer i-Activsense ale modelului CX-80 vizează un rating de siguranță ridicat. Noile caracteristici de siguranță care debutează în dotarea CX-80 includ Funcția suport croazieră & trafic (CTS) cu noul sistem de asistență pentru șofer cu cameră, Asistentul avansat inteligent de frânare în oraș spate (SBS) cu sistem de atenuare a coliziunii frontale și Emergency Lane Keeping (ELK) cu sistem de asistență pentru evitarea traficului frontal.

Care sunt motoarele disponibile pe Mazda CX-80

CX-80 este disponibilă la lansare cu două motorizări la alegere: un e-Skyactiv PHEV, care combină un motor pe benzină cu patru cilindri și un motor electric, oferind performanțe captivante cu un nivel de emisii foarte bun; și o motorizare diesel e-Skyactiv D, foarte eficientă, cu șase cilindri în linie, dotată cu sistemul mild hybrid M Hybrid Boost 48V de la Mazda, care oferă rezultate remarcabile în materie de emisii și economie de combustibil pentru acest segment.

Sistemul e-Skyactiv PHEV are o putere totală de 327 CP/ 241 kW și un cuplu de 500 Nm. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, are o viteză maximă de 195 km/h și oferă 60 km de rulare exclusiv electrică. Oferind performanțe ecologice remarcabile, acesta înregistrează un consum mediu WLTP de 1,6 l/100 km și emisii de CO2 de numai 36 g/km. Motorul e-Skyactiv D generează 254 CP, accelerând de la 0-100 km/h în 8,4 secunde și ajungând la o viteză maximă de 219 km/h. Consumul mediu WLTP este de 5,7-5,8 l/100 km și emisiile de CO2 de 148-151 g/km.

Ambele motorizări sunt cuplate la o transmisie automată cu opt trepte și la sistemul Mazda i-Activ All-Wheel Drive. Sistemul Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferă, de asemenea, posibilitatea de a alege între patru moduri de condus (plus modul EV pentru PHEV), așa cum a fost deja prezentat pentru modelul CX-60.

Precomenzile pentru noua Mazda CX-80 vor începe în luna mai, iar mașina va fi pusă în vânzare în reprezentanțe din toamna acestui an. Prețul noii Mazda CX-80 în România începe de la 55.990 euro, inclusiv TVA, pentru versiunea PHEV, și de la 56.990 euro, inclusiv TVA, pentru versiunea diesel.

Sursa foto: Mazda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri