Porsche nu a stat cu mâinile în sân și, la patru ani de la începerea livrărilor, a sosit și faceliftul lui Taycan, primul model 100% electric al mărcii. Mașina este disponibilă și în România cu un preț ce începe de la 107.115 euro, dar distracția adevărată începe undeva de pe la 200.000 euro. Gama include și cel mai puternic Porsche din câte a făcut vreodată marca din Stuttgart... și nu chiar.

Noul Porsche Taycan vine cu anumite actualizări ample față de versiunea originală lansată în 2019. Capacitatea de încărcare a crescut cu 50 kW, ajungând până la 320 kW, dacă stația cu încărcare rapidă o permite. De asemenea recuperarea de energie a crescut până la 400 kW la viteze mari. În plus, accelerația de la 0 la 100 km/h este cu până la 0,6 secunde mai rapidă pe anumite versiuni, iar un Taycan Turbo S are nevoie de doar 2,4 secunde.

O altă noutate este reprezentată de autonomie care a fost mărită cu până la 35%, ajungând la un maxim de 678 de kilometri (în ciclu WLTP). Toate modelele Taycan se pot încărca de la 10 la 80 la sută în 18 minute. Autonomia a fost crescută deoarece acum vorbim de o baterie de 105 kWh (față de 93 kWh) în trecut, aceasta conține 396 de celule și este cu nouă kilograme mai ușoară ca înainte cântărind 621 kilograme. Platforma J1 este, însă, neschimbată.

Din punct de vedere vizual, Taycan facelift se diferențiază mai ales prin niște schimbări la planșa frontală, dar și în spate. Aripile față au și ele o formă ușor schimbată, iar farurile cu tehnologie HD Matrix sunt mai plate. Logo-ul Porsche din banda luminoasă din spate are un design tridimensional, cu aspect de sticlă. Pentru prima dată este disponibilă o versiune iluminată a acestuia, care prezintă animații de întâmpinare/plecare.

La interior, comutatorul de moduri de pe volan este acum o dotare standard. Pentru modelele Taycan echipate cu pachetul Sport Chrono și cu pachetul Performance Battery Plus, există un buton special push-to-pass pe comutatorul de mod. De asemenea, prin utilizarea noului levier de control situat în partea stângă, în spatele volanului, controlul sistemelor de asistență pentru șofer devine mai facil. Apple CarPlay a fost integrat mai profund în afișajele și funcțiile vehiculului. Noua funcție In-Car Video permite streamingul video pe ecranul central și pe cel al pasagerului.

Care sunt versiunile disponibile pentru Porsche Taycan în 2024

Porsche a menținut toate cele trei forme de caroserie - berlina obișnuită alături de Sport Turismo și Cross Turismo. Porsche a extins gama de versiuni ale berlinei sale sport complet electrice, pentru a include Taycan Turbo GT și Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach, cel din urmă fiind cel mai puternic Porsche de serie din toate timpurile. Pe puntea spate este utilizat un invertor de impulsuri mai puternic și mai eficient, care folosește carbură de siliciu, ca material semiconductor (cu amperaj crescut de la 600 la 900).

Comparativ cu funcția "push-to-pass" de pe celelalte modele Taycan, „Attack Mode” oferă o putere de propulsie cu 50 kW mai mare, iar activarea sa se poate face în moduri diferite: ca alternativă la apăsarea comutatorului de mod montat chiar în partea laterală a volanului, „Attack Mode” poate fi activat și dezactivat și prin intermediul padelei din dreapta. Acest lucru face ca funcția să fie mai ușor de utilizat pe circuit.

Aici vine și acel secret al lui Taycan. Da, modelul Taycan Turbo GT cu pachetul Weissach este cel mai puternic dintre toate Porsche făcute până acum, dar cei 1.034 cai putere disponibili în „Attack Mode” se pot activa doar în „boost-uri” de 10 secunde. În restul titmpului, sistemul cu două motoare electrice ofereă 778 cai putere, iar viteza maximă este de 305 km/h, această versiune fiind cu 75 kilograme mai ușoară decât un model normal pentru că pachetul Weissach înseamnă că nu primești bancheta din spate.

Pentru a ajunge de la zero la 100 km/h, Taycan Turbo GT are nevoie de doar 2,3 secunde, sau de numai 2,2 secunde în cazul pachetului Weissach. Prin urmare, acest model este cu una sau două zecimi de secundă mai rapid decât Taycan Turbo S. Diferența de accelerație de la punctul de staționare până la 200 km/h este și mai mare: 6,6 sau 6,4 secunde pentru Taycan Turbo GT fără/cu pachetul Weissach, ceea ce îl face cu până la 1,3 secunde mai rapid decât Taycan Turbo S.

De asemenea, pentru iubitorii cifrelor irelevante, mai menționăm și că Taycan Turbo S cu pachetul Weissach este cu 5 secunde mai rapid decât un 918 Spyder pe Nordschleife - dar pentru asta ai nevoie să simți „Iadul Verde” în turul pantalonilor cam ca pilotul de uzină Lars Kern. O cifră relevant ar fi, însă, prețul pentru Taycan Turbo S cu pachetul denumit după locul în care se află zona de teste Porsche: 247.691 euro în România.

Sursa foto: Radu Chindriș / Porsche România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri