Uniunea Europeană consolidează mult prea lent infrastructura de încărcare pentru mașini electrice, conform Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA). Astfel, dacă ar vrea să aibă 8,8 milioane de puncte de încărcare până în 2030, cât ar fi nevoie pentru a satisface cererea de la acel moment, atunci țările din grupul comunitar ar trebui să instaleze de opt ori mai multe chargere decât au reușit anul trecut, scrie Automotive News.

Toate cele 27 de state din UE urmează să interzică de la comercializare toate mașinile noi alimentate cu benzină și motorină, iar această măsură va intra în vigoare peste doar 11 ani, în 2035. În ciuda acestui fapt, astăzi, pe întreaga suprafață a Uniunii nu există decât puțin peste 630.000 de puncte de încărcare publice pentru automobile electrice, conform ACEA. Dintre acestea, 150.000 de chargere au fost instalate anul trecut, un ritm insuficient pentru a realiza tranziția.

ACEA a ajuns la această concluzie pornind de la planul Comisiei Europene prin care se dorește montarea a 3,5 milioane de chargere publice până în 2030, ceea ce ar impune plasarea a cel puțin 410.000 de puncte de încărcare an de an. Mai mult decât atât, Asociația a comunicat că numărul vizat de Comisie nu este nici el îndeajuns de mare pentru a satisface cererea care va exista peste doar cinci ani.

În perioada 2017-2023, cererea de mașini electrice a crescut de trei ori mai repede decât viteza cu care s-au instalat stații de încărcare accesibile de orice posesor de automobil pe baterii. „Decalajul dintre numărul tot mai mare de mașini electrice și întinderea rețelei de încărcare riscă să se mărească în perioada următoare mult mai mult decât estimează Comisia”, a atenționat Sigrid de Vries, directorul general ACEA.

Organizația consideră că va fi nevoie de cel puțin 8,8 milioane de puncte de încărcare doar în interiorul UE pentru a face față numărului mare de EV-uri ce va fi pe drumuri în 2030. Asta se traduce prin necesitatea de a instala cam 1,2 milioane de puncte de încărcare pe an până în 2030, de opt ori mai multe decât s-au instalat anul trecut. Cu alte cuvinte, nu doar că în UE nu se fac destule stații de încărcare pentru a se atinge țintele stabilite - ceea ce este îngrijitor - ci însăși aceste ținte sunt deja subdimensionate față de nevoia reală din viitor.

În România, statul a pus la punct o hartă pe care se încearcă adăugarea tuturor stațiilor disponibile, inclusiv cele care nu sunt publice. Harta, lansată în martie, reunea la acel moment puțin peste 1.000 de chargere, inclusiv cele din rețelele benzinăriilor sau a retailerilor mari. În 2022, ACEA atenționa că șase state din UE aveau mai puțin de 1 punct de încărcare de orice fel la 100 de kilometri de drum și că doar 1 din șapte chargere din UE oferă posibilitatea de încărcare la putere mare prin curent continuu.

De atunci, în UE a fost votată o nouă lege care obligă toate statele membre să instaleze stații de încărcare rapide pe drumurile expres și pe autostrăzi. Astfel, până la finele anului, ar trebui să avem și în România un punct de încărcare pentru „fast-charging” la fiecare 60 kilometri de drum de viteză.

Sursa foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri