"Cred ca se va interveni", a declarat presedinta democrata a Camerei Reprezentantilor, Nancy Pelosi. "Falimentul este in dezavantajul tuturor, inclusiv al economiei americane, deci nu este o optiune viabila", a mai spus aceasta.
Sursa finantarilor ramane insa incerta, in conditiile in care pachetul de 25 miliarde dolari, anuntat anterior, nu mai acopera fondurile solicitate de producatorii auto americani.
Vanzarile de masini din Statele Unite au inregistrat un declin de 37% in noiembrie, marcand cea mai scazuta rata anuala din ultimii 26 de ani.
In contextul actualei crize financiare, General Motors trezeste cele mai multe motive de ingrijorare. Cu ocazia prezentarii rezultatelor semestriale, la inceputul lui noiembrie, conducerea companiei a admis ca fondurile sale, care scad vertiginos, nu vor permite companiei sa supravietuiasca fara ajutor in 2009, relata AFP.
Dintre cele trei companii, GM are cele mai mari probleme, dar Chrysler si Ford se tem de un efect de domino.
Directorul executiv al Ford, Alan Mullaly, declara pentru CNBC ca plasamentul unui producator sub protectia legii falimentului duce mai degraba la o lichidare decat la o restructurare a companiei. Potrivit lui Mullaly, industria auto este "atat de strans legata", incat falimentul unui producator ar crea probleme pentru ceilalti.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: