General Motors Corp (GM) a angajat consilieri externi pentru a evalua un posibil faliment, insa consiliul director a hotarat ca declararea falimentului nu este o optiune pentru compania aflata in impas financiar, a declarat un purtator de cuvant GM, citat de Reuters.
"Am spus tot timpul ca directorii grupului au luat in considerare falimentul si au ajuns la concluzia ca nu este o optiune viabila", a spus purtatorul de cuvant al GM, Tony Cervone.

"Consiliul continua sa se intruneasca frecvent pentru a discuta toate optiunile si a angajat consilieri adecvati pentru orice eventualitate", a spus acesta.

GM face lobby pentru a primi o parte din ajutorul de 14 miliarde dolari destinat salvarii a industriei auto din Statele Unite. Compania a avertizat ca nivelul lichiditatii ar putea atinge un nivel critic pana la finalul acestei luni, fara un credit federal de urgenta, anunta NewsIn.

Directorul executiv al GM, Rick Wagoner, ce conduce si consiliul grupului, a spus in repetate randuri ca declararea falimentului nu este o optiune strategica pentru fabricantul auto, pentru ca risca sa nu se poata reorganiza si ar putea intra in lichidare.

Angajarea unor consilieri legali si de restructurare din exterior de catre GM a fost anuntata pentru prima oara de Wall Street Journal. Cotidianul a anuntat ca General Motors l-a angajat pe Harvey Miller, specialist pentru faliment in cadrul companiei juridice Weil Gotshal & Manges LP.

Wall Street Journal a mai precizat ca GM a cerut ajutorul unor consilieri de restructurare, printre care William Repko de la firma Evercore Partners, Arthur Newman, de la Blackstone Group si Jay Alix.

Purtatorul de cuvant GM a refuzat sa numeasca firmele de consiliere angajate de companie. Senatorii americani nu au putut ajunge la o intelegere privind planul de salvare a marilor constructori de automobile, care sunt acum mai aproape de faliment, decizia punand in pericol locurile de munca a 2,2 milioane de angajati, directi sau indirecti.

Camera Reprezentantilor adoptase miercuri „Proiectul de lege privind finantarea si restructurarea industriei auto”, dupa o lunga zi de negocieri, ce se incheiase cu un text de compromis intre Casa Alba si majoritatea democrata. Republicanii votasera masiv impotriva proiectului.

Initial, GM, Chrysler si Ford Motor Co au solicitat ajutor guvernamental de 34 miliarde dolari, suma fiind cu aproape o treime mai mare fata de programul Departamentului Energiei, de 25 miliarde dolari, finantat de Casa Alba pentru sprijinirea productiei de vehicule eficiente energetic.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri