Firmele mici pot fi adesea intimidate de campaniile derulate de marile branduri, deoarece nu dispun de asemenea bugete de marketing si le poti obtine cu greutate. Cu toate acestea, businessurile mici au multe avantaje in fata marilor companii si pot “fura” clientii acestora, potrivit Businessinsider. Vezi cum pot profita firmele mici de dimensiunea lor.
1. Focusandu-se pe simplitate

Userii vor website-uri pe care pot naviga cu usurinta, produse usor de utilizat si servicii carora li se intelege utilitatea inca de la prima prezentare. Ei nu vor procedee complicate sau extra click-uri, asa cum intalnesc la marile companii. Ca proprietar de companie mica, facand lucrurile cat mai simplu reusesti sa te concentrezi pe ce e mai important si te asiguri ca toti clientii vor fi multumiti sa faca afaceri cu tine. Majoritatea utilizatorilor vor sa obtina ceea ce isi doresc si apoi sa poata pleca.

2. Incercand sa rezolve probeleme esentiale ale clientilor

Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui proprietar de afacere de mici dimensiuni este ca traiesti si respiri ceea ce faci. Esti implicat in business in fiecare zi si vorbesti constant cu clientii si le asculti neajunsurile. Aceste lucruri iti dau posibilitatea de a rezolva problemele de baza ale acestora. De asemenea, iti ofera posibilitatea de a da un feedback punctual si cunostinte pe care marile branduri le obtin mai greu. Asadar, nu adauga lucruri de care clientii nu au neaparata nevoie, ci focuseaza-te pe chestiunile esentiale, precum motivele pentru care apeleaza la tine.

3. Adaptandu-se cu usurinta la schimbarile pietei

Cand esti mic, ai posibilitatea de a fi prompt. Poti sa reactionezi rapid la ceea ce vezi ca se intampla in piata. Poti sa iti schimbi planurile in functie de ceea ce iti spun clientii, ceea ce companiile mari nu au posibilitatea.

4. Exceland in serviciile pentru clienti


Stiai ca multi dintre clienti prefera sa faca afaceri cu companiile de mici dimensiuni decat cu marile branduri? Tututor ne place sa simtim ca sustinem comunitatea din care face parte si stim ca vom fi tratati mai bine daca apelam la o companie de mici dimensiuni. Stim ca daca vom servi masa frecvent la acelasi local, in scurt timp ospatarul ne va retine numele si ceea ce comandam. Stim ca daca avem o problema cu ceea ce cumparam, vom putea duce obiectul inapoi. Astfel, serviciile pentru clienti sunt o zona unde IMM-urile se diferentiaza de companiile mari.

5. Dand dovada de curaj


Sa fii neinfricat nu inseamna sa fii nesabuit, ci curajos si sa stii sa profiti de ocazie. Inseamna sa experimentezi noile tehnologii si metode, in timp ce marile companii inca se lupta pentru a primi aprobarea de a realiza un cont Twitter. Aceste calitati permit sefilor de IMM-uri sa isi asume riscuri si sa incerce lucruri, costurile esecurilor fiind relative reduse in cazul acestora. Ei isi permit sa incerce atat ideile date chiar si de un blog sau pot sa utilizeze pagina de Facebook in diverse moduri.

6. Devenind un brand mare


Chiar daca ai o afacere de mici dimensiuni asta nu inseamna ca nu poti sa iti dezvolti un brand vizibil si de incredere. Adaugand in mixul tau de marketing elemente precum blogging, Twitter, Facebook, forumuri si alte componete poti crea un continut important in jurul brandului tau pentru a te asigura ca esti vizibil si in fruntea audientei tot timpul.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri