O intrebare veche de sute de ani. Ce este mai bine? Sa fii iubit sau temut? Ce caracterizeaza mai fidel un conducator? Teama sau adoratia? Un raspuns a venit din Florenta secolului 15. Atunci, Niccolo Machiavelli in al sau celebru ”Principe” isi manifesta preferinta pentru un lider puternic, temut de aliati si supusi. Sigur, am evoluat ceva de la Renastere, iar astazi sunt destui specialisti care sustin contrariul: cele mai multe beneficii le-ar aducea iubirea pentru ca doar ea are puterea sa inspire.

Principele secolui 21

Subiectul poate parea superfluu: nimeni nu ar mai elogia virtutile principeului machiavellian intr-o corporatie dinamica de secol 21. Sau nu ar recunoaste-o direct. Nu este politically corect sa abuzezi de oameni si sa le foloseti fricile si angoasele in beneficiu propriu. Te poti trezi cu un proces rasunator si actionarii atata asteapta sa te destituie din pozitia de CEO. Insa sa iesim putin din paradigma asta si sa privim cu sinceritate lumea in care traim.

Cel mai bun exemplu care sa sustina validitatea liderului temut este cazul Vladimir Putin. Vi-l inchipuiti ca isi doreste mai mult sa fie iubit de ceilalti sau temut? Eu as inclina mai mult spre a doua varianta. Nu ca el nu si-ar dori probabil sa fie iubit de rusii care cred in el, dar sunt convins ca gaseste mai multe avantaje in a fi temut de adversari, dar si prieteni sau aliati. Si realitatea ne confirma: are o cota de incredere enorma in randul rusilor, Europa tremura de fiecare data cand iese la televizor, iar orice opozitie este pusa imediat la pamant. Fara prea multe comentarii si fara sa fie iubit, Vladimir Putin este arhetipul liderului care inspira teama, nu adulatie.

Citeste articolul integral pe cariereonline.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri