Seful pe recrutare al LinkedIn arata care sunt cele mai mari greseli pe care le fac angajatorii cand cauta candidati

Brendan Browne este seful departamentului de recrutare din cadrul retelei profesionale de recrutare LinkedIn si sarcina sa principala este de a ajuta companiile sa gaseasca cei mai talentati candidati. Acesta a identificat doua greseli majore pe care angajatorii le fac in procesele de recrutare.

Recrutorii au asteptari nerealiste

Browne arata ca din pozitia pe care o ocupa trebuie sa ii ajute pe managerii care recruteaza sa inteleaga ideea de talent, adica sa le arate ca nu exista candidati care pot sa raspunda tuturor nevoilor lor, scrie Business Insider.

El a povestit despre o situatie in care lucra cu un manager si cu echipa acestuia in incercarea de a identifica candidatul potrivit pentru o pozitie specializata intr-un centru de date. Angajatorii erau atat de nerabdatori sa gaseasca omul ideal pentru job incat faceau sedinte zilnice pe aceasta tema.

Managerul LinkedIn a cautat intr-o baza de date complexa de candidati si i-a anuntat pe angajatori ca sunt doar sapte oameni in intreaga lume care se potrivesc cerintelor, iar daca ar fi sa se intalneasca cu fiecare dintre acestia si sa poarte negocieri ar dura cativa ani.

Citeste si:
Drumul catre succes si prabusirea platformelor de social media
Drumul catre succes si...
Citeste si:
27 de idei pentru un mic dejun gustos si sanatos
27 de idei pentru un mic...

La aflarea acestei vesti angajatorii nu au reactionat foarte bine, insa expertul in recrutare le-a aratat ca cea mai buna idee in aceasta situatie este aceea de a mai reduce din criteriile impuse pentru angajare. O alta varinta ar fi fost crearea a doua joburi diferite prin care sa fie indeplinite sarcinile.

Concluzia acestuia este ca managerii de recrutare trebuie sa fie dispusi sa dea dovada de flexibilitate si sa nu ramana blocati pe ideea de candidat perfect.

Angajatorii sunt reci si impersonali cand abordeaza candidatii

"Buna, sunt X, rectrutor in cadrul companiei Z. Suntem o companie extraordinara, care intregistreaza cresteri fabuloase si vom schimba lumea. In plus, oferim mancare buna. Hai sa discutam" - astfel de abordari sunt foarte populare, insa, de multe ori, ignorate.

Citeste si:
Alegeri locale în București: Cine candidează și când se organizează
Alegeri locale 2020 în...

LinkedIn a realizat un studiu in care a masurat in ce masura rezultatele unor astfel de abordari impersonale date de angajator candidatilor. Pe scurt, rezultatele cercetarii au aratat ca ponderea raspunsurilor favorabile a urcat de la 28% la 85% cand angajatorul a adaugat discursului si o recomandare personala rezultata dintr-o conexiune comuna.

Sursa foto: baranq, Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri