Conversia personalului e scumpa. Studiile demonstreaza ca un angajat nou ajunge sa te coste, in primul an, de patru ori mai mult decat unul fidel. Vei avea avea costuri de recrutare, pierderi, dar si platile compensatorii de achitat.

In plus, risti ca, la final, sa nu te alegi cu prea multe, dupa atata cheltuiala. Potrivit Life Work Solutions, jumatate dintre angajatii noi pleaca in primii doi ani. Un sfert parasesc firma in primele sase luni.

Ca sa te asiguri ca ai facut totul pentru ca angajatii sa iti ramana fideli, urmeaza aceste cinci sfaturi:

1. Incurajeaza-i sa aiba o viata personala bogata

Angajatii cu vieti personale echilibrate au tendinta sa isi priveasca angajatorii cu ochi mai buni. De asemenea, sunt mai motivati la serviciu, mai putin stresati si mai productivi.

Fa-o si vei fi privit ca un pionier, intr-o tara in care oamenii nu sunt obisnuiti sa isi ia concediul. In cadrul unui sondaj realizat de eJobs, 59% dintre respondenti au declarat ca nu si-au luat tot concediul in 2016. O treime dintre ei isi luasera, de fapt, mai putin de jumatate din concediu.

Incurajeaza-ti angajatii nu doar sa isi ia timp liber, ci si sa si-l organizeze riguros, ca pe un program de lucru, ca sa se bucure de el mai mult.

2. Recompenseaza-i pe masura meritelor

Patru angajati din 10 se asteapta ca meritele sa le fie recunoscute si sa primeasca recompense pe masura, potrivit unui studiu publicat de Blackhawk Network. Opt angajati din 10 spun ca ar munci cu mai multa energie, daca ar fi recompensati mai bine.

Trebuie sa ai grija, insa, ca recompensele sa aiba impact. Banii i-ar multumi pe toti. Dar ca sa faci economie, poti apela si la alte solutii verificate.

Tuturor le plac vacantele, spre exemplu. Iar daca le-ai da, ca stimulente, tichete de vacanta, in loc de bani, ti-ai reduce cu 32 % cheltuielile cu recompensarea angajatilor.

In plus, aceste cheltuieli pe care le faci cu tichetele vor fi deductibile, in proportie de 100%.

3. Asigura-le oportunitati de crestere

Oamenii au tendinta sa se ataseze de joburile care le ofera oportunitati de dezvoltare personala si profesionala. Daca nu ai cum sa le dai tuturor perspective de avansare, gaseste alternative.

Ai putea sa le creezi angajatilor conditii pentru a-si imbogati CV-urile. Implica-i in traininguri si alte actiuni de invatare. Chiar daca nu vor invata lucruri direct legate de jobul lor, tot iti vor fi recunoscatori.

4. Elimina sursele inutile de stres

Daca n-ar mai fi din cale afara de stresati, angajatii s-ar gandi mai putin la schimbarea jobului. In anumite situatii, stresul e inevitabil. Totusi, sunt lucruri pe care poti sa le faci pentru a preveni aparitia sindromului de burnout cauzat de stres continuu, in randul angajatilor tai.

Primul pas ar fi sa ii clarifici fiecaruia dintre ei sarcinile de lucru. Apoi, sa le oferi feedback, ori de cate ori ti-l cer. Asigura-te si ca isi impart echitabil sarcinile de serviciu.

5. Automatizeaza sarcinile monotone

Daca nu vor mai fi obligati sa faca acelasi lucru plictisitor in fiecare zi, angajatii tai s-ar putea sa nu se mai gandeasca la demisie. Cand observi ca o masina de contabilizat si facturat, sa spunem, i-ar usura munca unui angajat, cumpar-o si pune-o la treaba. Pentru ca va munci mai putin, angajatul ar putea fi mai eficient.

Angajatul va ramane alaturi de tine doar cand va simti ca vrei sa ii usurezi munca, sa ii recunosti meritele si sa il recompensezi. Nu iti va fi usor sa il multumesti, dar va merita. Conversia unui om nou poate fi si de patru ori mai scumpa decat lucrul cu angajatul tau fidel.

Sursa foto: shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri