Multi dintre noi ajungem sa ne petrecem o buna parte din timp la locul de munca, motiv pentru care este important ca atmosfera in care ne desfasuram activitatea sa fie una cat mai pozitiva.

Atmosfera de la locul de munca ne influenteaza semnificativ productivitatea si modul de viata, de aceea este important sa dezvoltam obiceiuri care sa ne faca sa ne bucuram de timpul petrecut la birou.

Va prezentam mai jos 10 sfaturi, oferite de expertii in cariera, care va vor ajuta sa va imbunatatiti activitatea profesionala.

1. Pune dezvoltarea profesionala pe primul plan

Felul in care iti percepi locul de munca si colegii pe care ii ai influenteaza capacitatea ta de a avea o activitate profesionala fericita. Pentru a fi determinat pune pe primul loc dezvotarea profesionala si profita de toate oportunitatile de crestere care iti ies in cale. De la cursuri de management pana la workshop-uri dedicate marketing-ului online, orice activitate care te poate ajuta sa iti imbogatesti cunostintele nu trebuie ratata, conform businessinsider.com.

2. Gaseste-ti motivatia

Multi dintre noi suntem nefericiti la locul de munca pentru ca nu am reusit sa realizam care sunt lucrurile care ne motiveaza. Astfel, ajungem sa ne plafonam si sa ne punem singuri piedici in drumul catre o cariera de succes.

Ganditi-va la lucrurile care va motiveaza cu adevarat si care va imping sa fiti din ce in ce mai buni de la o zi la alta si incercati sa le identificati in activitatea pe care o desfasurati la locul de munca.

3. Organizeaza-te in asa fel incat sa fii productiv

Timp de 3 zile, noteaza-ti in fiecare seara activitatile pe care le-ai intreprins atat la munca cat si in timpul liber. Apoi, analizeaza-le si stabileste care dintre ele ti-au consumat cel mai mult timp si care au resuit sa te energizeze.

Dupa 3 zile, vezi daca iti poti organiza programul in asa fel incat sa renunti la activitatile care te obosesc foarte mult si care nu iti aduc niciun beneficiu.

4. Ia-ti pauze de 10-15 minute pentru a te relaxa

Incearca sa iti iei cateva pauze de 10-15 minute pentru activitati recreative. Dedica acest timp meditatiei, plimbarilor, exercitiilor fizice sau pur si simplu unui playlist cu melodii bune.

Dezvoltand acest obicei, te vei putea concentra mai bine la responsabilitatile pe care le ai si vei reusi sa elimini stresul acumulat.

5. Nu uita ce te-a impins sa iti alegi actualul loc de munca

Aminteste-ti mereu care a fost principalul motiv pentru ca ti-ai ales actualul loc de munca. De cele mai multe ori, suntem extrem de entuziasmati in momentul cand obtinem o slujba, insa, odata cu trecerea timpului si cu aparitia stresului, uitam care au fost principalii factori care au condus la alegerea unei cariere in domeniul respectiv.

6. Pentru a fi fericit la serviciu ai nevoie de o viata echilibrata

Unul dintre secretele unei cariere de succes este reprezentat de o viata echilibrata. Nu neglija somnul, alimentatia corecta si sportul.

Atata timp cat ai grija de sanatatea ta, productivitatea ta si sansele unei cariere de succes cresc considerabil.

7. Nu trebuie sa fii 24/24 cu gandul la munca

Multi dintre noi ajungem sa fim conectati 24/24 la activitatile profesionale. Ne verificam e-mail-urile non-stop, indiferent ca programul de lucru s-a terminat de ore bune si ajungem sa stam cu ochii atintiti asupra ecranelor chiar daca este weekend.

In cazul in care nu este o situatie exceptionala, renunta la a mai sta conectat non-stop si bucura-te de timpul tau liber.

8. Creeaza-ti legaturi stranse cu cei din mediul profesional

Unele dintre cele mai longevive prietenii din viata noastra isi au originea la locul de munca. Avem nevoie de prieteni, mentori si de o echipa cat mai deschisa pentru a ne pune ideile pe picioare si a ne ajuta in momentul in care intampinam o problema.

Prin crearea unei retele de profesionisti care sa te sprijine in cariera si care sa iti respecte munca, slujba ta poate deveni usor o activitate placuta.

9. Fereste-te de colegii negativisti

O parte dintre colegii tai profita de orice conversatie pe care o au cu tine pentru a se plange de locul de munca si pentru a te tine la curent cu ultimele barfe din birou.

Discutiile cu ei nu fac decat sa te deconcentreze asa ca incearca sa iti petreci timpul doar cu oameni motivati, deoarece viziunea lor te va impinge sa cresti cat mai mult in cariera.

10. Incearca sa comunici cat mai mult cu superiorii tai

Discutiile cat mai dese cu superiorii tai te pot ajuta sa fii mult mai relaxat la locul de munca. Chiar daca la inceput poate fi inconfortabil, vei observa pe parcursul timpului ca aceasta activitate te va ajuta sa abordezi mult mai concret responsabilitatile pe care le ai.

Acestia te vor ajuta sa intelegi care sunt prioritatile companiei si cum poti tu aduce cat mai multa valoare adaugata.

Sursa foto: By adriaticfoto / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri