Întoarcerea la muncă după perioada de izolare: cum îţi reintri în ritm

Odată cu încheierea stării de urgenţă, din ce în ce mai multe companii revin la un program de lucru normal, ceea ce înseamnă că mulţi dintre cei care au lucrat timp de două luni de acasă se întorc la birou. Această reluare a programului normal de lucru nu este uşoară pentru toată lumea, iar mulţi dintre noi au nevoie de o perioadă de adaptare.

Potrivit Centrului canadian pentru Dependență și Sănătate Mintală, „persoanele plasate în carantină sau în autoizolare pot experimenta o gamă largă de emoţii, inclusiv frică, furie, tristețe, iritabilitate, vinovăție sau confuzie”. De asemenea, numeroasele informaţii despre pandemie, inclusiv cele legate de instabilitatea economică şi impredictibilitatea vieţii sociale pe termen scurt şi mediu pot intensifica stresul, anxietatea sau depresia.

Aşadar, în acest context volatil, este mai importantă ca niciodată găsirea instrumentelor psihologice potrivite pentru a ne adapta din nou la viaţa profesională. Iată câteva elemente demne de avut în considerare pentru a ne facilita reîntoarcerea la birou şi la o viaţă profesională care presupune o nouă etichetă socială:

Rutina ca factor de stabilitate

Dacă pe perioada autoizolarii ţi-ai creat noi rutine care te-au făcut să te simţi bine, nu este necesar să renunţi la ele. Este vorba, desigur, despre rutine de îngrijire sau sportive, care au adus beneficii stilului tău de viaţă. Chiar dacă nu vei mai avea la fel de mult timp liber, asta nu înseamnă că trebuie să renunţi la aceste practici pozitive din viaţa ta. Dimpotrivă, menţinerea lor acţionează ca un factor stabilizator, într-un context social şi personal care se poate schimba foarte rapid.
Un nou tip de relaţionare profesională
În contextul epidemiei de COVID-19, eticheta interacţiunii sociale profesionale a suferit şi ea modificări. Aşadar, e bine să conştientizezi că anumite rutine care făceau parte din viaţa ta profesională, cum ar fi prânzul sau pauza de cafea cu colegii nu vor mai putea decurge la fel.

Citeşte cu atenţie care sunt noile politici ale companiei pentru care lucrezi în ceea ce priveşte interacţiunea cu alţi colegi şi asigură-te că le respecţi. Multe dintre aceste întâlniri informale se pot muta în mediul online sau puteţi organiza mici întâlniri de maximum trei persoane, pentru a da un nou impuls relaţiilor profesionale şi colegiale.

Citeste si:
Cinci greseli care iti fac ziua neproductiva si cum sa le eviti
Cinci greseli pe care le faci...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

Comunicare eficientă

În această perioadă care presupune o nouă tranziţie, reluarea unui program mai strict şi scurtarea timpului petrecut alături de familie, este important să comunici eficient necesităţile tale atât familiei, cât şi persoanelor cu care interacţionezi la locul de muncă. Este posibil să ai nevoie de mai multă înţelegere sau de un sprijin mai consistent din partea familiei sau de mai multă flexibilitate în partea şefilor.

Oricare ar fi nevoile tale în această perioadă, este indicat să le comunici cu claritate şi empatie, iar asta te va scuti de numeroase frustrări. Reciproca este, de asemenea, valabilă. Fiecare persoană se confruntă cu propriile sale temeri şi are propriile necesităţi. În spiritul respectului şi al empatiei, este bine ca, la rândul tău, să ţii cont de nevoile celorlalţi.

Fără presiune

Pentru a nu te stresa şi mai mult şi pentru a nu alimenta o eventuală stare de anxietate, oferă-ţi timpul necesar înainte de a cere de la tine atingerea unui nivel de productivitate similar cu cel dinaintea pandemiei. Informează-te cu privire la aşteptările pe care superiorii tăi le au de la tine, fă-ţi un plan de lucru şi stabileşte-ţi priorităţile, dar nu pune o presiune inutilă pe tine.

Sărbătoreşte reuşitele

Pentru un moral cât mai bun, este important să sărbătoreşti reuşitele profesionale. Asta poate acţiona ca un factor stimulator pentru productivitatea ta pe termen lung şi îţi poate da încrederea necesară la locul de muncă.

Citeste si:
Obiceiuri indispensabile in rutina de ingrijire a pielii barbatilor
Obiceiuri indispensabile in...

Aşadar, dacă te bucuri de o reuşită profesională care este semnificativă pentru tine, mai cu seamă în această perioadă dificilă, merită să îţi oferi o mică plăcere. De exemplu, dacă eşti pasionat de vinuri, îţi poţi face cadou o sticlă din gama ta preferată. Dacă te pasionează fotografia, un album al artistului tău preferat va fi o recompensă pe măsură.

În această perioadă dificilă, care necesită să ne adaptăm frecvent la noi realităţi, este important să găsim echilibrul între emoţiile suscitate de aceste schimbări şi o atitudine eficientă şi profesionistă.

Sursa foto: Unsplash

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri