După experiența de a lucra de acasă, impusă de criza generată de coronavirus, munca remote este unul dintre subiectele fierbinți din piața muncii, la nivel global. Angajații sunt mai tot mai atrași de posibilitatea de a lucra din ”birourile de acasă”, iar angajatorii cresc deja numărul locurilor de muncă care oferă această facilitate. Iată care sunt caracteristicile pe care le caută la un candidat pentru un job remote.

Desfășurarea activității de acasă nu este o experiență nouă pentru unii angajați. Această tendință este valabilă în întreaga lume. Cu toate acestea, numărul real al persoanelor care lucrează efectiv de acasă este mai mic decât numărul job-urilor care pot fi derulate de la distanță.

Cel puțin, aceasta a fost tendința înainte de situația curentă în care ne aflăm generată de criză COVID-19. Ceea ce am văzut recent este că pandemia a forțat mulți angajați și organizații să facă trecerea, în mod oficial, la un mediul de lucru virtual.

”Organizațiile s-au concentrat să le asigure angajaților lor toate resursele necesare pentru a-și desfășura activitatea eficient, asigurându-se că au tehnologia și infrastructura necesară (accesul la dispozitive inteligente, la platforme pentru conferințe video, securitatea internetului, etc.). Cu toate acestea, este important să nu neglijăm comportamentele care devin necesare pentru ca oamenii să poată lucra eficient de acasă, în mediul virtual”, a declarat, pentru wall-street.ro, Mădălina Bălan, managing partner, Hart Consulting.

Competențe esențiale pentru mediul de lucru virtual

Situația actuală le oferă angajatorilor ocazia de a revizui ceea ce știu despre competențele necesare la locul de muncă. Cele care vor conta și la care se vor uita companiile în următoarea perioadă sunt:

• Capacitatea de a lucra independent și resposabil, fără direcție și supervizare imediată

• Comunicarea eficientă • Încadrarea în termenele limitaă și respectarea promisiunilor

• Eficiența

• Adaptabilitatea la situații diferite și reziliența

• Dezvoltarea de relații de colaborare eficiente pentru a îndeplini obiectivele cheie

Mădălina Bălan arată că cercetările echipei Hogan Assessments demonstrează că există unele caracteristici de personalitate care prezic aceste comportamente necesare în noul context de lucru la distanță.

Citește și Din ”culisele” șefilor: cum ai un leadership eficient în “noua normalitate”

Previzibil, conștiincioșii își fac treaba în orice loc

Persoanele considerate de încredere, structurate și conștiincioase tind să aibă mai mult succes în a-și derula munca la distanță, deoarece lucrează în mod previzibil și sunt demne de încredere. În plus, acele persoane care sunt percepute ca fiind calde și înțelegătoare, atente la nevoile celor din jur vor dezvolta mai ușor relații de colaborare, care sunt importante în mediul de lucru virtual”, a explicat ea.

Echilibrul emoțional, capacitatea de auto-reglaj, gestionarea stresului sunt caracteristici personale care prezic o mai bună capacitate de a comunica și colabora eficient cu alții.

Calitățile care ar putea afecta capacitatea de a lucra eficient de acasă, în mediul virtual sunt:

  • volatilitatea emoțională,
  • retragerea sau evitarea relațiilor cu ceilalți, a conexiunii și colaborării,
  • nevoia de a controla tot într-un context impredictibil,
  • teama exagerată de a lua decizii și dependență excesivă de alții.

Toate aceste sunt importante de știut, mai ales în contul în care angajatorii arată că numărul de joburi remote scoase la concurs de angajatori în luna aprilie a crescut cu 60% față de luna anterioară.

Mai mult, cercetările arată că, în noul context, 47% dintre companii intenționează să introducă permanent munca de acasă pentru rolurile care permit acest lucru, iar 46% vor să accelereze automatizarea și să introducă noi moduri de lucru.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri