Statisticile de la Eurostat indică faptul că doar 0,8% din români (45.000 de persoane) obișnuiau să lucreze de acasă în 2019, în vreme ce media Uniunii Europene a salariaților cu vârste cuprinse între 15-64 de ani care lucrau de acasă era de 5,4%.

Însă, începând cu martie 2020 situația s-a schimbat în mod semnificativ. Pandemia de COVID-19 a determinat multe din companiile din România să-și mute activitățile în apartamentele și casele angajaților, ce funcționează acum ca sediu temporar.

Pentru a limita răspândirea infecțiilor cu coronovirus, angajatorii au trebuit să modifice forma de desfășurare a activității salariaților. Pe lângă munca la domiciliu, telemunca a fost una din soluțiile temporare la care au apelat managerii. În debutul pandemiei, mai ales, aceasta părea să fie cea mai bună modalitate de a ține angajații în siguranță în ceea ce privește expunerea la infectare. Totodată, la nivel operațional și logistic, lucru de acasă a favorizat și o reducere pe termen scurt a unor costuri ce țin de transport sau utilități la locul de muncă.

Paula Rus, Operations Manager Adecco România spune că deși regimul de telemuncă este o metodă care se pliază, de cele mai multe ori și pe specificul activităților angajaților, acesta generează și o serie de dezavantaje pe termen lung, ce vor fi vizibile în dezvoltarea profesională, cât și personală a angajaților.

Personal, acum, la câteva luni distanță de momentul de start al crizei, văd mai multe dezavantaje decat avantaje (...) Pe termen mediu și lung însă, dezavantajele cresc ca pondere. Angajații resimt din ce în ce mai acut lipsa mediului în care au fost obișnuiți să lucreze, resimt lipsa colegilor și interacțiunea directă. E ca și cum toată lumea ar lucra într-un mare call center, dar să nu uităm că media de retenție într-un call center a unui angajat este, din păcate, de 6 luni

Citeste si:
Studiu: Românii condiționează angajarea de posibilitatea de a munci...
Studiu EY România: Trei...

Paula Rus

Chiar dacă programul de lucru axat pe telemuncă a contribuit semnificativ la creșterea productivității angajaților, Paula Rus susține că angajatorii trebuie să fie precauți în ceea ce privește nivelul de retenție a salariaților care ar putea să crească în următoarea perioadă. Totodată, companiile sunt sfătuite să ia în considerare un mix între telemuncă și prezența în colectivitate.

În contextul epidemiologic actual, România rămâne țara din UE cu cea mai mică pondere a angajaților care au trecut la telemuncă, arată datele unui raport al Eurofound. Astfel, țara noastră este singura din Uniunea Europeană care deține un procent de sub 20% de angajați care au muncit de acasă.

Citeste si:
Avantajele bărbieritului electric
Avantajele bărbieritului...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri