Cristina Săvuică, Chief Happiness Officer, Lugera The People Republic, a vorbit la conferința HR 2.0. despre experiența trăită în contextul războiului din Ucraina.

”Pe 24 februarie, când a izbuncit războiul, mi-am sunat colegii din Ucraina și le-am spus să se urce în mașini aici. Ne-a luat 8 zile să avem prima mașină cu colege aici, a condus soțul unei colege, care a rămas acolo. A mai durat încă patru zile să aducem în biroul din România 35 de colege cu copii”, a povestit Cristina Săvuică la conferința HR 2.0. ”Avem o colegă care a venit cu un copil, fără niciun fel de acte, doar cu hainele de pe ei”.

Pe lângă joburi, refugiații din Ucraina au nevoie de oamenii de resurse umane și au nevoie ca aceștia să fie empatici, să îi sprijine psihologic și emoțional. Ei trăiesc încă sub șocul a ce li s-a întâmplat, spune Cristina Săvuică, Chief Happiness Officer, Lugera The People Republic. ”Când am ajuns dimineața în birou, mi-au spus că a doua mașină care aducea colegi din Ucraina nu a ajuns. A fost bombardată și au murit”.

Citește și: Refugiată egipteană din Ucraina: Nu voi uita niciodată ce au făcut românii pentru mine

Limba este o barieră, dar ucrainenii care vin aici au nevoie de suport, deoarece și-au lăsat acolo soți, copii, părinți. Nu sunt atât de productivi în prima perioadă, au trecut printr-o traumă și vor avea nevoie de susținere la început, explică Cristina Săvuică. ”Când a venit alarma RO-Alert, toate colegele din Ucraina erau la ușă, tremurând, credeau că s-a bombardat Bucureștiul”, relatează ea.

”Să fim empatici, să le auzim oful colegilor din Ucraina, un lucru atât de simplu poate aduce atât de mult efect emoțional”, spunea și Andreea Videanu, HR Director Servier Pharma România, în cadrul aceluiași eveniment.

Asupra acestei situații a avertizat, tot la conferința HR 2.0. și Cristian Vasilcoiu, secretar de stat în Ministerul Muncii și Solidarității Sociale: nu putem să acționăm în raport cu refugiații care vin să lucreze aici ca și cum ”acum 5 minute fugeai de gloanțe, 5 minute mai târziu te angajez”.

HR 2.0 - Preparing for the Future of Work este un eveniment realizat de wall-street.ro și sponsorizat de Lugera-The People Republic, Philip Morris România, Pluria, Salarium, Regina Maria, Nespresso, Servier, Mondelēz România, Telekom, Lighthouse PR și Wizrom, supported by eJobs și Lux Garden Hotel & Resort.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri