Statutul de manager implică un anumit prestigiu, la care aspiră mulți dintre angajații din departamentele diverselor companii. Ca orice poziție de vârf, din societate, și aceasta implică o mulțime de responsabilități, alături de privilegiile evidente. Una dintre presiunile principale care apasă pe umerii unui manager este reprezentată de nevoia continuă de a-și adapta tehnicile de a conduce colectivul. Dincolo de nevoia de a cunoaște noțiuni financiare complexe și de a putea susține scalarea unui business, caracterul vizionar pare să fie, de asemenea, un aspect vital în susținerea evoluției unei companii. Cât timp avem disponibilitatea de a pune un strop de empatie în strategia anuală, vom da proba de rezistență în fața timpului.

Fii deschis la noile provocări

Tehnologia se schimbă de la un an la altul, iar adaptarea la ea pare de la sine înțeleasă. Ce facem, însă, când avem nevoie de tehnologie ca de o veritabilă salvare? Sistemul de muncă de acasă sau cel hibrid au arătat cât de buni organizatori pot fi managerii, în momente de criză, dar avem nevoie de o soluție pe termen lung. Antreprenorul Liviu Tudor, fondator și președinte al Genesis Property, a inițiat standardul IMMUNE™ Building Standard. Soluțiile incluse în IMMUNE Building Standard™ îmbină responsabilitatea față de angajați cu tehnologia. Cu peste 135 de măsuri dezvoltate și aplicate cu succes în spitale, respectiv în clinici medicale, standardul este deja implementat în mai multe clădiri din lume, inclusiv în parcul de birouri West Gate Business District, complex de birouri clasa A din București.

Dezvoltă-ți noi calități

Un bun manager nu este complet fără dimensiunea de lider. Buna coordonare a activităților din departamente reprezintă numai dimensiunea utilitaristă a activității de management. Pentru ca acesta să facă pasul către statutul de lider, este nevoie de o viziune orientată către oamenii din care se compune organizația. Un lider este chemat să-și dovedească spiritul proactiv, empatia, deschiderea către idei noi și capacitatea de a stimula evoluția profesională, pe termen lung. Cultura organizațională a companiei are numai de câștigat în momentul în care liderul va alege să fie deschis față de opiniile subordonaților și să lucreze îndeaproape cu fiecare dintre aceștia, în funcție de proiect.

Regândește spațiile de lucru

În mod clar, nu ne mai putem raporta la vechiul open space ca la o soluție viabilă pentru lucrul în echipă. Cu toate acestea, întoarcerea la birou este o mare necesitate, resimțită atât de angajații din diferite domenii, cât și de managerii dornici să reia activitatea normală a echipelor pe care le coordonează. Dacă vorbim despre cultura organizațională, aceasta nu poate supraviețui fără interacțiunea directă, iar același lucru este valabil și pentru sentimentul de loialitate. Este nevoie, astfel, de o recompartimentare a spațiilor de lucru, cu zone separate, destinate lucrului în echipe restrânse, dar și cu zone ample, care să asigure o aerisire corespunzătoare și un iluminat optim, pe întreaga perioadă a zilei.

Fidelizează-ți angajații

Dacă ești un manager ce comunică sec indicatorii de performanță vizați, vei reuși o mobilizare moderată a angajaților și nu le vei pune în față o perspectivă prea tentantă. În schimb, poți alege să ai o abordare centrată pe acele oportunități ce îl pot însoți pe angajat în drumul spre succes. Pune în practică un management cu dimensiune umană, care să construiască un sentiment de apartenență la organizație și la comunitatea profesională. Vei obține acest lucru prin workshopuri și cursuri tematice, precum și prin recompensarea în timp real a celor valoroși, care se implică activ și care aduc valoare în proiectele companiei.

Organizațiile puternice nu se bazează doar pe leadership, ci contează pe o întreagă echipă cu un scop comun. Alege să fii cel care inspiră angajații și care dă o direcție de urmat, dar păstrează un contact permanent cu subordonații și transformă-i în parteneri, de-a lungul strategiei de business.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri