Să îți deschizi o afacere, deci să devii antreprenor, implică multe responsabilități și anumite riscuri pe care trebuie să ți le asumi. Totuși, dacă vei profita de oportunități și vei lua deciziile potrivite, poți să ai succes în afaceri. Prin urmare, dacă ai de gând să pui pe picioare propria firmă, iată la ce să te aștepți și care sunt primii pași pe care trebuie să îi urmezi.

Crearea planului de business

Inițial, e important să îți faci o imagine de ansamblu asupra afacerii tale, deci să pui pe hârtie planul de business. Ia în calcul fiecare detaliu, fiindcă e necesar să anticipezi evenimentele ce vor apărea și să stabilești pașii pe care trebuie să îi urmezi, ca să pui pe picioare firma și să o dezvolți. Ia în considerare următoarele aspecte: care va fi domeniul de activitate, care este investiția minimă ca să pornești afacerea, care este bugetul lunar, cum ai de gând să acoperi cheltuielile, unde îți vei amplasa sediul și care este suprafața de care ai nevoie ca să îți desfășori activitatea. În plus, nu trebuie să omiți numărul angajaților, materia primă, furnizorii, perioada de amortizare a investiției sau care vor fi produsele și serviciile pe care o să le oferi.

Taxe, impozite și asigurări

O afacere presupune multe responsabilități și obligații, mai ales față de propriii angajați, dar și față de stat. Prin urmare, o să fii nevoit să îți plătești dările către stat, adică taxele și impozitele aferente unui business. De aceea, este indicat să apelezi la serviciile unui contabil care să se ocupe de aceste aspecte financiare.

De asemenea, nu uita că trebuie să îți protejezi afacerea, implicit și bunurile pe care le ai înregistrate pe firmă. Drept urmare, în funcție de caz, ai nevoie de un anumit tip de asigurare. De exemplu, dacă deții autoturisme, trebuie să ai asigurarea RCA obligatorie la zi. În același mod, poți apela la cele facultative, precum cele de asistență rutieră. Așadar, în funcție de domeniul de activitate al firmei, optează pentru asigurările potrivite, ca să îți iei cele mai bune măsuri de siguranță.

Promovarea afacerii

Strategia de marketing joacă un rol important când vine vorba de succesul afacerii tale. Drept urmare, o parte din bugetul de investiții trebuie să meargă în această direcție. Totuși, înainte de a lua decizii de promovare a serviciilor și produselor, este necesar să faci un studiu de piață care să aibă la bază statistici și sondaje. De asemenea, este necesar să îți studiezi competitorii, ca să le afli punctele slabe, deci să poți specula oportunitățile. Apoi, urmează să faci promovarea propriu-zisă, mai ales în mediul online, pentru a câștiga expunere.

Angajați competenți care dau un randament sporit

Ca să ai parte de succes, cu siguranță o să ai nevoie de angajați competenți, cu experiență. Pentru că dezvoltarea afacerii tale depinde de acest aspect. Businessul nu poate merge pe o pantă ascendentă atât timp cât ai salariați delăsători, care nu dau un randament eficient. De aceea, ca să atragi forță de muncă competentă, care se potrivește standardelor tale, este necesar să oferi anumite beneficii. În primul rând, un salariu care este peste media pieței. Apoi, personalul tău trebuie remunerat în plus atunci când excelează, așadar, să le oferi bonusuri de performanță celor care ating anumite targeturi profesionale.

Acestea sunt doar o parte dintre aspectele pe care să le iei în considerare atunci când vrei să pui pe picioare un business, de aceea trebuie să gândești totul până la cel mai mic detaliu, ca să nu ai parte de surprize neplăcute. Ia în calcul orice eveniment care ar putea apărea, mai ales pe cele neprevăzute. Asigură-te că ai un plan de afaceri bine pus la punct, plus răbdare și ambiție când vine vorba de propria firmă.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri