Familia Macarescu produce sucuri naturale intr-o fabrica din Campulung Muscel: au investit 600.000 de euro si vor sa dubleze afacerile in acest an

Sotii Criana si Marius Macarescu au investit in 2010 600.000 de euro intr-o unitate de productie in Campulung Muscel, locul unde sunt realizate sucurile naturale Profructta. Afacerile au atins anul trecut valoarea de 110.000 euro si se vor dubla in 2017 ca urmare a proiectelor si investitiilor realizate, a spus in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail Andreea Mureseanu, directorul general al companiei.

Ideea afacerii cu sucuri naturale a aparut in anul 2010, cand sotii Macarescu se aflau intr-o vacanta in Europa. Timp de doi ani antreprenorii au analizat posibilitatea dezvoltarii unui astfel de business in Romania. Au ales zona Campulung Muscel pentru potentialul pe care il are in productia de mere, in special, dar si pentru faptul ca reprezenta locul natal al celor doi.

“A fost un pariu personal ca se poate face business intr-o zona in care cele mai multe fabrici au fost inchise in ultimii ani”, a mentionat Andreea Mureseanu.
Investitia initiala s-a ridicat la 600.000 de euro, sustinuta exclusiv din fonduri proprii, aceasta urmand sa fie recuperata in decursul a zece ani. In prezent, fabrica din Campulung Muscel proceseaza 2.000 de litri pe zi, capacitatea maxima de prelucrare fiind de 8.000 de litri pe zi.

In fabrica lucreaza in acest moment 10 angajati, restul echipei Premium Fruct fiind localizata in Bucuresti.

Anul trecut business-ul a inregistrat vanzari de 110.000 euro, pentru 2017 compania vizand dublarea afacerilor.

“Pentru anul acesta, ca si directie cel mai important proiect este lansarea liniei de prelucrare a fructelor si legumelor uscate pentru toamna, vor fi investitii in publicitate si comunicare produselor noi, celelalte proiecte depind de atragerea unor surse de finantare prin fonduri structurale”, a detaliat Andreea Mureseanu.

Bugetul de investitii pentru acest an se ridica la circa 100.000 de euro. Valoarea investitiilor depinde si de atragerea fondurilor structurale.

“In 2-3 ani sper sa ajungem la 500.000 de euro, dar este important cum construiesti un business sanatos, trebuie sa-ti faci planuri pentru a nu fi luat prin surprindere si aici ma refer la capacitatile de depozitare, exista o provocare in partea de pastrare a materiei prime pe o perioada mai lunga, vom face investitii in zona de productie si de prelucrare a rezidurilor. Ca sa obtii 3 litri de mere trebuie sa intre in procesare in jur de 5 kg de mere, deci 2 kg de reziduri pentru fiecare cutie de suc ambalat. Le dam reziduurile fermierilor din zona ca si hrana pentru animale, pentru ocolul silvic tot ca hrana pentru animale, vrem sa achizitionam si o linie de prelucrare superioara a reziduurilor”, a adaugat Andreea Mureseanu.

In prezent, sucurile Profructta sunt prezente in retelele de magazine Mega Image, Auchan si Cora, dar si in brutariile Paul, 1 minute, Tedd’s, hotelurile Double Tree by Hilton si Marriott, dar si baruri si restaurante in special din Bucuresti. “Anul acesta vrem sa consolidam relatia cu cei trei retaileri. Ulterior, ramanem concentrati pe Bucuresti, dar livram pe Cluj, Brasov si Constanta”, a punctat Mureseanu.

Setari Cookie-uri