O familie din Bucuresti a decis sa inlocuiasca jucariile cu functionalitate limitata ale copilului cu unele creative, din care poate invata, asa ca s-a apucat sa le gandeasca si sa le creeze in cadrul afacerii Mormi, inceputa cu 5.000 de euro, bani proveniti dintr-o linie de finantare europeana. Puzzle-urile cu harti si jocurile de memorie din lemn reprezinta alternativa la ursuletii din plus si jucariile luminioase si galagioase din plastic.

Patrick Moraras si Mirela Vlad, fondatorii afacerii Mormi, au un background creativ din facultate, ambii urmand facultati de arta, unul la arhitectura si altul la multimedia. „Am continuat si extins universul creativ cu job-uri in domeniul jocurilor video si in industria filmului de animatie. In paralel, targurile de design din strainatate, internetul si revistele de specialitate erau biblioteca si inspiratia noastra, consumand zilnic design cu mult inainte de a ne gandi ca vom avea o afacere in zona aceasta”, povesteste Patrick Moraras.

Afacerea Mormi, un acronim care cuprinde numele fetitei fondatorilor, a inceput in urma cu trei ani, din dorinta de a inlocui jucariile de plastic, limitate in functionalitate, cu materiale creative, de care sa se foloseasca mai multi ani la rand si, daca se poate, sa si invete lucruri in timpul jocului. „Asa s-a nascut ideea de a face obiecte de joaca pentru copii, obiecte care sa le stimuleze imaginatia si sa ii ajute sa devina creativi si inteligenti”, spune Moraras.

Printre jucariile pe care le realizeaza se numara puzzle-uri cu harti ale diverselor continente si jocuri de memorie. Inspiratia pentru produsele pe care le realizeaza vine din mai multe locuri: de la propriul copil, din experienta profesionala si din observatia nevoilor celor mici.

„Ideile vin in primul rand din observarea cu atentie a nevoilor copilului nostru si a celorlalti copii din jur, din nevoia noastra de a petrece timp de calitate cu copilul si de a invata impreuna cu el, din experienta noastra in domeniile creative pe care le-am parcurs de-a lungul anilor, din informatiile pe care le-am acumulat, din lucrarile si activitatile realizate. Inspiratia a aparut si continua sa fie de la fetita noastra, dar si de la toti copiii care interactioneaza cu obiectele create de noi. Si nu in ultimul rand, suntem conectati la tot ce se intampla in jur in domeniile creative, astfel ca nu ducem lipsa de inspiratie, cat ducem lipsa de timp pentru a crea obiectele noastre”, povesteste Mororas.

Grupul City Grill preia...
Citeste si: City Grill deschide un nou restaurant cu o investitie de 500.000 euro

Obiectele Mormi sunt gandite sa fie folositoare fara limita de varsta superioara. Se pot folosi de la varsta de un an, sub supravegherea unui parinte. Apoi, cand copilul mai creste, se poate juca impreuna cu parintele orice joc.

Produsele Mormi sunt expuse online pe site, precum si pe alte platforme digitale cum ar fi magazine si social media, iar offline in expozitii de profil, la targuri si in pop-up stores, in spatii de joaca pentru copii, cabinete de psihologie, magazine care si-au dorit si un loc dedicat pentru copii. Momentan, offline sunt de gasit la Muzeul Hartilor, Ludotech, AlbAlb si la targuri. Produsele se mai regasesc si la expozitii precum Romanian Design Week din Bucuresti, Zain Design Expression din Cluj si la Viena Design Week.

Mormi in cifre

In prezent, Patrick si Mirela se ocupa predominant de Mormi, atelierul fiind in Bucuresti. Au investit in jur de 5.000 de euro in afacere, bani proveniti dintr-o linie de finantare europeana de ajutor pentru firmele nou infiintate.

Doua romance au deschis un...
Citeste si: Doua romance pariaza pe mancarea organica pentru succesul afacerii lor

In 2017, Mormi a vandut jucarii de circa 53.000 de lei, dar in 2018 se asteapta la incasari mai mici, pentru ca numarul comenzilor a fost mai mic. „Din pacate anul 2018 a fost un an foarte prost, cu cele mai putine comenzi comparativ cu anii anteriori. Din fericire, sfarsitul de an a fost insa mai bun si ne-a ajutat sa ne echilibram”, explica Mororas.

Preturile produselor variaza intre 29 de lei si 350 de lei. In general, online sunt cautate produse cu valoare mai mare, comandandu-se unul sau doua produse per comanda, iar offline sunt preferate cele cu valoare mai mica.

Pentru viitor, planul celor doi antreprenori este sa diversifice gama de obiecte, sa lanseze cat mai multe obiecte de activitati din toate categoriile si sa ofere ateliere pentru copii.

Cum arata Mom o'clock, prima...
Citeste si: Cum arata prima cafenea din Capitala destinata mamei si copiilor?

Sursa foto: Facebook Mormi

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Afacerea de familie in Maramures care sustine producatorii locali