Pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creștere modestă de 2,2%. Sub influența majorării prețurilor la alimente în medie cu 5,6%, conform Eurostat, românii au cumpărat aceleași volume, însă au ales segmente inferioare de preț. În 2018, ritmul de creștere a pieței a fost dublu, în timp ce în 2017 piața creștea cu peste 7%, potrivit GFK.

In ceea ce privește comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin.

Magazinele de tip discount, preferatele românilor

Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinație casnică, canalele moderne de retail au continuat și în 2019 să câștige teren în față formatelor tradiționale și au ajuns la 64% cota de piață.

Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din această creștere că urmare faptului că românii au cumpărat mai des din aceste formate. Și magazinele de proximitate și-au continuat ascensiunea în cadrul cumpărăturilor pentru acasă și au câștigat noi cumpărători. În schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar și retailerii tradiționali au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice.

Cheltuielile românilor: ce produse au cumpărat

Cu excepția alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri pe parcursul anului 2019. Românii și-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii și curățeniei locuinței, dar și pentru lactate (în special pentru iaurt, kefir, specialități de brânzeturi, crema de brânză).

Și pentru băuturi, românii au cheltuit mai mult în 2019 față de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare și apă îmbuteliată. Un ritm similar de creștere au avut și produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului. Nu la fel de accelerat a crescut însă și segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă și excepții de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, că snacksurile și conservele.

GfK conectează datele şi ştiinţa. Soluţiile inovatoare de cercetare oferă răspunsuri la întrebări esențiale de business din jurul consumatorilor, pieţelor, brandurilor şi media, acum şi în viitor. Ca un partener de cercetare şi analiză, GfK promite clienților săi din toată lumea „creştere prin cunoaștere”.

Sursa foto: George Rudy/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri