Grupul Lactalis România, care are în portofoliu brandurile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Lactate Harghita, Rarăul și Lactalis Logistic, a înregistrat, în ultimele săptămâni, o cerere de producție mult mai mare decât până acum, de circa 25%, ceea ce a făcut ca fabricile să lucreze la capacitate maximă, însă compania nu poate mări programul de lucru sau efectivul de angajați, în contextul noilor măsuri implementate pentru protecția salariaților, a declarat, pentru wall-street.ro, Giampaolo Manzonetto, director general Lactalis România.

Fabricile Lactalis lucrează la capacitate maximă în această perioadă, fără să reducă programul de lucru sau să disponibilizeze angajați. Grupul Lactalis România are peste 3.000 de angajați în toate companiile sale.

„Deocamdată, putem spune că impactul acestei pandemii asupra activității companiilor din grupul Lactalis România nu este atât de mare. Activitatea companiilor noastre se desfășoară normal în prezent, dar la capacitate maximă, ca urmare a majorării comenzilor și vânzărilor. Însă, peste acest ritm nu putem lucra, pentru că fiecare fabrică are o capacitatea de producție care ține de tehnologizare și care are o limită maximă ce nu poate fi depășită decât prin dotarea cu echipamente noi. Nici programul de lucru sau efectivul de angajați nu poate fi mărit în contextul noilor măsuri implementate pentru protecția salariaților. Prioritatea noastră numărul 1 este să ne protejăm oamenii, iar asta presupune și restricții importante în ceea ce privește aglomerările de oameni (separarea și delimitarea turelor, păstrarea distanței de siguranță între angajați, limitarea adunărilor de oameni în același spațiu etc.)”, a declarat Giampaolo Manzonetto, director general Lactalis România.

Comenzi mai mari în pandemia de Covid-19

Companiile din grupul Lactalis au înregistrat creșteri ale vânzărilor și fluctuații foarte mari, de la o săptămână la alta, în comenzile primite din partea magazinelor. Categoriile cu cea mai mare creștere a comenzilor, de peste 100%, sunt laptele UHT și untul, alimente cu perioade mai lungi de valabilitate, care pot fi stocate mai mult timp.

„În total, pe toate categoriile a fost o creștere a comenzilor de peste 25%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (perioada de post, premergătoare sărbătorilor de Paște). Această creștere a fost influențată în mod clar de declararea stării de urgență în contextul epidemiei Covid-19, consumatorii și-au făcut stocuri de alimente pe perioade mai lungi, urmare a restricțiilor de circulație, dar și al unui oarecare sentiment de panică”, a explicat Manzonetto.

Manzonetto: Suntem pregătiți să modificăm structura livrărilor

Grupul Lactalis pregătește, împreună cu furnizorii și partenerii comerciali, un plan comun de măsuri pe care le poate aplica pentru o colaborare cât mai eficientă, cum ar fi implementarea distribuției de cinci zile pentru platforme, livrare la palet întreg, livarare la tir întreg.

Desigur, când într-o zi primim comenzi cât pentru o lună, este imposibil să le onorăm în totalitate. Dar lucrăm la foc continuu ca să asigurăm aprovizionarea magazinelor și mărim frecvența de livrare acolo unde este nevoia mai mare. Echipele noastre de key account sunt în contact permanent cu retailerii, astfel că împreună încercăm să ținem situația sub control printr-o comunicare fluentă. La rândul nostru, am solicitat partenerilor comercianți flexibilitate în ceea ce privește disponibilitatea sortimentelor, volumele comandate, livrare și programul de recepție marfă. Luăm în calcul că pot interveni perturbări sau întârzieri în producție și livrare. În acest scenariu, suntem pregățiți să operăm schimbări importante, să simplificăm producția și portofoliul de produse și să modificăm structura livrărilor, pentru a asigura nevoile de bază”, dă asigurări directorul Lactalis România.

Lactalis a luat mai multe măsuri în fabricile pe care le deține, de la stabilirea unui program remote pentru angajații din administrație, la măsuri de siguranță și protecție, precum dezinfecții constante.

„Este important de precizat, așa cum transmite și Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), că datele științifice existente la momentul actual, precum și experiența anterioară cu infecțiile tip SARS și MERS, ne arată că acest nou coronavirus nu se transmite prin intermediul alimentelor, în consecință populația nu poate contacta acest virus pe calea alimentelor. În plus, atât timp cât personalul din sectorul alimentar respectă cu strictețe bunele practici de igienă individuală și colectivă, nu există posibilitatea ca acesta să contamineze ambalajele pe care le manipulează sau suprafețele din cadrul unității”, a explicat Manzonetto.

Grupul Lactalis, unul dintre cele mai mari grupuri de lactate din lume, a achiziționat Grupul Albalact în 2016. Grupul este prezent în 83 de țări și deține unități de producție în 43 de țări din lume, dintre care două în România, fabrica Albalact din Oiejdea, Alba și fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, Suceava.

Sursa foto: Lactalis România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri